Cei aproape 180 de pasageri ai unei curse aeriene low cost, blocaţi pe un aeroport din Egipt, vor reveni acasă și vor fi despăgubiți. Companiei de zbor cu care urmau să revină în România i s-a suspendat, temporar, licenţa şi nu a mai putut decola.
Despăgubiri vor primi și turiștii care au așteptat ieri pe aeroportul din Cluj-Napoca să poată pleca în Egipt. Directorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului Cluj, Mircea Radu, a declarat că turiștii vor primi de la firma kartago Tours echivalentul unei nopți de cazare. Trei persoane aurenunțat să mai plece în Egipt, motiv pentru care își vor primi toți banii înapoi. Blocați 18 ore pe aeroport
Ieri, pe aeroportul din staţiunea Hurghada, grupul de turişti a aflat că operatoarea zborului, o companie tunisiano-egipteană, avea licenţa suspendată, temporar. Din acest motiv, aparatele sale nu au mai putut efectua cursele planificate, iar cetăţenii români au ajuns în imposibilitatea întoarcerii în ţară în cursul zilei de luni, 12 aprilie, şi marţi, 13 aprilie.
În faţa acestei situaţii, Ambasada României a făcut demersuri pentru a asigura românilor condiţii proprii de cazare şi hrană. În plus, a obținut din partea autorităţilor egiptene, garanţia că pasagerii români care nu au putut pleca vor avea la dispoziţie o cursă charter. „MAE atenţionează că acesta nu este un caz izolat, turiştii români în Egipt întâmpinând în mai multe rânduri dificultăţi la reîntoarcerea în ţară, ca urmare a unor probleme cu care s-au confruntat companiile aeriene low cost. Ambasada României la Cairo a acţionat prompt, de fiecare dată, în limita competenţelor, în condiţiile în care cele două staţiuni turistice egiptene de la Marea Roşie frecventate de turişti români, Sharm El-Sheikh şi Hurghada, se află la o distanţă de 600 km de capitala Cairo", anunţau autorităţile diplomatice române, în această dimineaţă. Reprezentanții Ministerului de Externe le recomandă românilor să se informeze înainte de a călători în străinătate, accesând site-ul MAE, secţiunea „Sfaturi de călătorie”.