Rolls-Royce sfidează criza, se îndreaptă către cel mai bun an din istoria mărcii
- Cristian Ionescu
- 13 august 2011, 21:05
Cel mai cunoscut producător auto de lux a înregistrat, în prima jumătate a anului, o creștere a vânzărilor de 64,1%. Aproape 1.600 de limuzine Rolls-Royce au fost livrate clienților până în iunie inclusiv. Cele mai multe – deja n-ar mai trebui să surprindă pe nimeni – au ajuns în China.
Fără a se putea compara cu performanța incredibilă de anul trecut, când a fost bifată o creștere comercială de 171%, vânzările Rolls-Royce continuă, totuși, să sfideze orice criză, reală sau închipuită, cauzată de iresponsabiliatea băncilor sau guvernelor.
Cel mai cunoscut producător auto de lux a înregistrat, în prima jumătate a anului, o creștere a vânzărilor de 64,1%, vestește ”carscoop.com”.
Aproape 1.600 de limuzine Rolls-Royce au fost livrate clienților, până în iunie inclusiv. Cele mai multe – deja n-ar mai trebui să surprindă pe nimeni – au ajuns în China.
Potrivit analiștilor, doi factori principali au făcut posibilă această performanță. Primul – lansarea modelului Ghost, ”fratele mai mic” al lui Phantom, limuzina-iaht produsă de Rolls-Royce.
Ca o precizare absolut necesară, ”mic” este un termen relativ, întrucât atât dimensiunile (5,4 metri lungime, 2,4 tone greutate), cât şi preţul maşinii (210.000 de euro fără taxe şi echipamente opţionale) sunt oricum numai mici nu.
Al doilea factor are a contribuit la acest succes, și care s-a regăsit numaidecât în statistici, a fost creșterea exponențială a cererii pe piața chineză.
Dacă vânzările Rolls-Royce vor menține ritmul de creștere actual până în decembrie, 2011 va deveni primul an în care legendarul producător britanic, deținut acum de BMW, vinde mai mult de 3.000 de limuzine.