În lipsa unor confruntări directe, bătălia pentru fotoliul de primar al sectorului 3, din Capitală, se duce, pe ultima sută de metri, mai ales prin panotajul electoral.

Principalii adeversari, cu acelaşi nume de familie, Negoiţă, au împânzit marile bulevarde şi noduri rutiere cu afişe, mesh-uri pe blocurile cu zece etaje, "prisme", "cuburi" şi corturi unde se împart pixuri şi tricouri cu numele candidaţilor favoriţi. Cei fără şansă din start, a căror prezenţă discretă este mai mult o chestiune de plamares în faţa vecinilor, au tipărit doar câte un snop de afişe.

Ca pătrunjelu’ în bucate

Adept probabil al zicalei "În afişe să ne batem sau în mesh-uri să ne duelăm", o prezenţă mai pregnantă, cam de 3 la 1, o are până în acest moment pesedistul Robert Negoiţă. El a cheltuit, cu siguranţă, fără economie pentru o vizibilitate mai bună. Pe Bulevardul Nicolae Grigorescu, un tablou mare cu Liviu Negoiţă e contracarat pe fiecare stălp de mici panouri cu poze de-ale lui cu Robert, candidatul omonim. La fel, la intrarea în parcul Titan, te întâmpină Liviu Negoiţă cu un "cub" electoral plasat exact lângă cortul lui Cătălin Zamfir, omul lu’ domnu’ Dan, de la PP-DD. Pe faţada magazinului Titan îţi zâmbeşte primarul în funcţie, dar de pe blocul de lângă policlinica cu acelaşi nume te priveşte, de sus şi îngâmfat, omonimul cu dosar în derulare pentru sex cu minore. Mai departe, pe tot bulevardul, către Sălăjean – pe stânga – te vânează pliciul lui Prigoană, iar pe dreapta – Auchan e şuntat din doi în doi stâlpi de nelipsitul Robert Negoiţă.

De alt­fel, gluma preferată în cartier este că Robert Negoiţă este ca pătrunjelu’ în bucate, prea îl găseşti peste tot: şi în ciorbăiţă şi în tocăniţă!
Gospodinele spun că staţiile de metrou sunt acaparate de acelaşi candidat USL prin corturile unde, din când în când, alegătorii se căpătuiesc cu câte un pix sau T-shirt inscripţionat cu numele uselistului. La staţia Râmnicu Sărat, Robert Negoiţă e prezent pe un uriaş mesh, cât trei etaje, în care e încadrat de Ponta şi Antonescu. Lângă "staţia de troleibuz, un banner cu Gigi Becali şi crucea sa abia face umbră la doi maidanezi. "Nu mi se pare o campanie aşa agresivă! E mai mult prin pieţe… Acolo unde te trag de mânecă şi unii şi alţii!", e de părere Constantin Diaconu, de 53 de ani, maistru mecanic la UMF.

La Dristor, bătălia afişelor pare cât de cât echilibrată, pe când în intersecţia de la Baba Novac şi la Piaţa Muncii, Robert Negoiţă s-a impus "la puncte" cu aceeaşi paritate de 3 la 1
, cu mesh-uri gigantice. Pe Calea Dudeşti, niciun candidat nu s-a arătat interesat de votul locatarilor, iar spre centru, Prigoană îl fugăreşte cu pliciul pe Oprescu. Bătălia n-a fost încă adjudecată.

Cât costă să fii pe toate gardurile

Potrivit calculelor de pe piaţă, Robert Negoiţă ar fi cheltuit până acum doar pentru afişaj – inclusiv corturile cu care a invadat sectorul – între 900.000 şi un milion de lei. Însă abundenţa materialelor electorale arată că cheltuielile sunt mult mai mari. Legea electorală limitează cheltuielile de campanie pentru un primar de sector la 2.500 de salarii minime pe economie, adică 1,7 milioane de lei. Pentru comparaţie, actualul primar, Liviu Negoiţă, are 12 corturi, şapte mesh-uri, 200 de steaguri şi circa 80 de cuburi şi triunghiuri.

Confuzia lui Vanghelie

Campania murdară susţi­nută de candidatul USL la sectorul 3, Robert Negoiţă, care a urmărit să-i confuzeze pe alegători cu numele său, a dat primele roade. Numai că, vorba proverbului "nu e pentru cine se pregăteşte ci pentru cine se nimereşte", prima "victimă" a fost chiar Marian Vanghelie: "Bucureştiul nu mai are nevoie de Robert Negoiţă", a spus Vanghelie, în faţa celor câteva mii de membri PSD, PNL şi PC reuniţi la Romexpo.

1:3
este raportul de imagine dintre Liviu Negoiţă şi Robert Negoiţă în ceea
ce priveşte afişele electorale

"Tricourile bune şi le dau între ei! Pentru noi au rămas câte un pix şi o amărâtă de brichetă fără gaz."

Eleonora , pensionară din sectorul 3

Legea electorală limitează cheltuielile de campanie pentru un primar de sector la 2.500 de salarii minime pe economie

Liviu Negoiţă are un avans confortabil

În ciuda campaniei foarte agresive, realizată uneori prin metode neortodoxe, Robert Negoiţă, candidatul USL la Primăria sectorului 3 al Capitalei, are foarte puţine şanse să- şi vadă visul cu ochii: câştigarea mandatului de primar.

Potrivit unui sondaj, comandat de PDL şi efectuat miercuri, 6 iunie, actualul primar Liviu Negoiţă, candidatul PDL, este pe primul loc în opţiunile de vot, fiind cotat cu 46%.

Contracandidatul său, Robert Negoiţă este al doilea, fiind sprijinit de 29% dintre respondenţi. Distanţa de 17 procente dintre el şi primarul în funcţie este, practic, de neremontat în intervalul de timp scurt rămas până la scrutin.

Un procent important dintre cei chestio­naţi, 20%, nu s-a hotărât încă pe cine vor pune ştampila duminică, iar 5% au declarat că nu se vor prezenta la urne.
Sondajul a fost realizat telefonic, pe un eşantion de 1.000 de persoane, reprezentativ pentru populaţia cu drept de vot din sectorul 3.

Campanie fără scrupule

Resursele alocate de candidatul USL, Robert Negoiţă, în campania electorală, în special cele financiare, au fost mai mult decât generoase. Metodele prin care staff-ul său de campanie a încercat să convingă electoratul să-l voteze nu au fost mereu caracterizate de fair-play. Arma principală a fost confuzia de nume. Cea mai neortodoxă practică de campanie a fost transmiterea, prin megafoane montate pe autoturisme care se plimbau prin sector, a unor mesaje de tipul" Votaţi Robert Negoiţă, candidatul PDL!".
Citiţi şi:

  • Robert Negoiţă, favoritul mafiei imobiliare din sectorul 3
  • "Gospodarul" Robert Negoiţă, dator vândut statului
  • Robert Negoiţă la 40 de ani sau cum confiscă USL o aniversare de milionar PSD
  • Faulturi dure în cursa pentru primării
  • Robert Negoiţă, trista notorietate a unui gigolo de Parlament
  • Robert Negoiţă, milionar pe datorie
  • Liviu Negoiţă: Robert Negoiţă a dus o campanie murdară. "Sunt absolut convins că voi câştiga primăria sectorului 3"