Centura de Vest a Ploieştiului a intrat în reparaţii capitale.
De câteva zile, traficul a fost restricţionat, pentru ca angajaţii firmei care a câştigat licitaţia de reparaţie a acestui drum să se apuce de treabă. Astfel, pe câteva porţiuni, între kilometrii 53 şi 67, circulaţia autovehiculelor se desfăşoară pe un singur sens, ceea ce duce la formarea unor cozi interminabile.
„Am făcut 13 kilometri în 45 de minute. E bine că au început lucrările pentru că drumul e praf şi pulbere. Sunt cratere în care îţi rupi maşina. Totuşi, cred că trebuia să se găsească o soluţie astfel încât să nu stăm la cozile astea“, se plânge Eugen Davidescu, unul dintre şoferii blocaţi în traficul infernal de pe centură. Doi ani de calvar
Potrivit lui Valerian Manta, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Prahova, termenul de finalizare a lucrărilor este de 24 de luni. „Ne cerem scuze pentru disconfortul creat şoferilor, dar centura avea nevoie urgentă de reparaţii capitale“, spune Manta.
„Ne aşteptăm la un aflux mare de maşini în tranzit pe străzile oraşului, în special din Bucureşti. E normal ca şoferii să evite aglomeraţia de pe centură. Din păcate, infrastructura va avea de suferit. Ar fi fost mai bine dacă cei de la Ministerul Transporturilor ne-ar fi consultat şi pe noi înainte să deschidă şantierul pentru a găsi soluţiile cele mai bune de deviere a traficului“, a declarat Radu Socoleanu, viceprimarul Ploieştiului.
Lucrările la extinderea centurii pe patru benzi au fost inaugurate în noiembrie anul trecut, în plină campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, de ministrul liberal al transporturilor, Ludovic Orban. Investiţia, evaluată la 28 de milioane de euro, a fost câştigată în urma unei licitaţii de firma Pa&Co Internaţional SRL Oituz, aparţinând controversatului om de afaceri Costel Căşuneanu.