Perioada proasta traversata de producatorul american de autoturisme Ford Motor ar putea lua sfarsit prin aplicarea unui plan de restructurare, dupa cum estimeaza oficialii companiei. Acest plan de reorganizare a grupului american necesita insa costuri totale de mai bine de 11 miliarde de dolari. 

Potrivit reprezentantilor Ford, planul de restructurare denumit "Way Forward" a fost finantat pana in prezent cu 9,98 miliarde de dolari, restul de 1,2 miliarde urmand sa fie cheltuite in cursul acestui an. Mai mult, oficialii Ford au hotarat sa grabeasca procesul de reorganizare a companiei alarmati de rezultatele inregistrate anul trecut.

Al doilea mare producator auto american a consemnat, numai in 2006, pierderi de peste 12 miliarde de dolari, in conditiile in care in ultima luna a anului trecut vanzarile Ford in SUA au scazut cu 13 procente. Aceasta situatie a fost agravata de procesul in instanta in care este implicata compania.

Potrivit Reuters, in acest proces, grupul american este acuzat ca nu a administrat "in mod prudent si loial" fondurile din planurile de pensii ale angajatilor si a incalcat obligatiile fata de salariati, din cauza ca a oferit titluri Ford ca optiune de investitii pentru aceste fonduri.
Disponibilizari programate

Programul de restructurare adoptat de Ford este insa unul destul de drastic, constructorul renuntand la tinte de productie chiar si in cazul camionetei seria F, care acopera  30a din totalul vanzarilor anuale ale Ford. Compania vrea inchiderea a 14 unitati de productie din America de Nord, disponibilizarea a 37.000 de angajati sindicalizati si a altor 14.000 de salariati.

Numai pentru  programele de reducere a numarului de angajati producatorul va fi nevoit sa cheltuiasca aproape 6 miliarde de dolari, in timp ce oprirea productiei in unele uzine va costa compania cateva sute de milioane de dolari.

Potrivit estimarilor, sumele de care va trebui sa dispuna Ford anul acesta se vor majora, avand in vedere ca, anul trecut, grupul american a cheltuit 3,1 miliarde de dolari pentru asigurarile de sanatate ale angajatilor, ale pensionarilor si ale persoanelor dependente de acestia.

Planuri pentru piata din Romania

In ciuda problemelor majore pe plan intern, Ford Motor a reusit sa-si majoreze in ultima luna vanzarile cu aproape 40a, fata de luna ianuarie. Mai mult, pentru 2007, Romcar, distribuitorul Ford in Romania, si-a propus sa vanda peste 15.000 de unitati.

Evenimente programate in 2007 de importatorul Ford sunt lansarea noului Ford Ranger, a modelului Focus Coupe Cabriolet si a noului Ford Mondeo. Principalele modele Ford preferate de romani anul trecut, care au contribuit la cresterea vanzarilor companiei, au fost Fiesta, Focus si Transit.