Relansare de 10 milioane de euro

Relansare de 10 milioane de euro

Produsele Izvorul Minunilor sunt asociate cu legendele Apusenilor.

Producatorul bihorean de sucuri si apa minerala European Drinks, controlat de fratii Viorel si Ioan Micula, a investit zece milioane de euro in campania de relansare a marcii Izvorul Minunilor.

Proiectul a fost realizat in ultimii doi ani si a presupus schimbarea radicala a ambalajului si a etichetei, foarte asemanatoare acum cu acelea folosite de marca de apa minerala Evian - ambalaj din PET albastrui si eticheta in culorile albastru deschis (pentru apa minerala carbogazoasa) si roz pal (pentru apa minerala necarbonatata - plata).

„Ne-am dorit sa reimprospatam imaginea apei, dar si sa cream o poveste in jurul marcii”, explica Viorel Micula, presedintele grupului de firme European Drinks.

Sloganul campaniei este „Apa de legenda” si face referire la o legenda renumita in zona Muntilor Apuseni, a iubirii dintre doua personaje mitice - fiica Regelui Ghetii si fiul Regelui Focului, cu care se doreste sa se induca ideea puritatii apei.

Compania intentioneaza ca aceste schimbari, precum si investitiile ulterioare in  publicitate sa duca la cresterea cu circa 20% a vanzarilor de apa minerala in acest an, pana la un nivel de aproximativ 150 de milioane de litri. Prin comparatie, liderul industriei de apa de la noi, compania Romaqua - care imbuteliaza marca Borsec - produce anual circa 240 de milioane de litri de apa.

Ceea ce nu s-a schimbat la marca Izvorul Minunilor este logoul si pretul apei. „Deocamdata, nu ne gandim sa schimbam si pretul produsului”, a spus Viorel Micula.

Au intrat si pe Energy Drinks European Drinks este, de cateva saptamani, si producator de bauturi energizante, sub marca Rienergy. Dupa filosofia pe baza careia au fost lansate toate cele 350 de produse detinute in prezent de companie, bautura energizanta va fi printre cele mai ieftine produse din acest segment de pe piata.

„In magazine, o cutie de bautura energizanta costa 1,5 lei”, a spus Micula. Majoritatea produselor din acest segment prezente pe rafturile din magazinele romanesti au preturi cu 20%-40% mai mari. Primele astfel de produse au fost comercializate in magazinele proprii si in lantul de magazine de cartier „ABC”.

La raft Concurenta acerba pe piata apei imbuteliate

Romanii beau 1,1 miliarde de litri de apa imbuteliata, potrivit datelor furnizate de Societatea Nationala a Apelor Minerale, care precizeaza ca nici 20% din sursele de apa ale Romaniei nu sunt in prezent exploatate.

Nici cifrele care arata vanzarile principalilor producatori de apa nu sunt mai putin impresionante: vanzari totale de circa 300 de milioane de euro pe piata romaneasca.

Pe piata locala a bauturilor racoritoare, grupul fratilor Micula concureaza cu jucatorii de talie internationala Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, Parmalat sau Tymbark Maspex, dar si cu companii romanesti, precum Romaqua sau Perla Harghitei.

Imbuteliatorul Izvorul Minunilor a investit peste 25 de milioane de euro anul trecut pentru cresterea capacitatii de productie a apei minerale si lansarea unui produs nou pe acest segment de piata, apa Hera.

European Drinks exploateaza in prezent patru surse de apa, trei la Stana de Vale si una la Rieni (judetul Bihor), apa fiind folosita si la producerea berii Bürger, a sucurilor Frutti Fresh sau Frutia, precum si a bauturii energizante.

Ne puteți urmări și pe Google News