În primele zece zile de la comandă, clienţii au dreptul să returneze produsul şi să ceară restituirea sumei achitate, fără să fie nevoiţi să ofere explicaţii vânzătorului.
La începutul lunii martie, Cecilia Preda şi-a comandat un telefon de pe site-ul www.vodafone.ro. După o săptămână de la primirea aparatului, femeia s-a răzgândit şi a cerut banii înapoi. I-a primit abia după aproape două luni.
„Mi-au cerut o grămadă de informaţii”
„Pe 8 martie am comandat un telefon de pe site-ul Vodafone, iar pe 15 am vrut să-l returnez. Însă mi-au cerut o grămadă de informaţii şi a trebuit să revin în nenumărate zile până mi-am recuperat banii, lucru care s-a întâmplat după aproape două luni. Eu cred că legea a fost încălcată”, spune femeia.
Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorului spun că, potrivit art. 7 din OG nr. 130/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul vânzării la distanţă, consumatorii au dreptul de a denunţa unilateral contractul, în termen de 10 zile lucrătoare de la momentul primirii produselor, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv.
Bani returnaţi în maximum 30 de zile
„Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare. Vânzătorul este obligat să ramburseze sumele plătite în cel mult 30 de zile de la data denunţării contractului”, spune Mihai Titichi, şef serviciu juridic în cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
Pentru a vă exprima intenţia de a renunţa la achiziţie faceţi o declaraţie scrisă şi trimiteţi-o comerciantului în 10 zile de la achiziţie. Trebuie să faceţi dovada că aţi trimis declaraţia - deci păstraţi o copie a oricărei scrisori, e-mail sau fax.
În plus, odată cu decizia de renunţare, trebuie să trimiteţi bunurile comerciantului.