După o criză de capital în care mai toate companiile mari au avut pierderi în ultimii ani, unele dintre acestea s-au hotărât să-şi recupereze banii pe spinarea clientului.

Cam aşa pare şi cazul celor de la RCS&RDS, care în ultimele două luni au aplicat o nouă taxă la majoritatea contractelor pe care le au în derulare. Numită oficial, pe chitanţă, comision sau taxă de mentenanţă, RCS&RDS cere fiecărui client câte 5 lei în plus la factură.

Dacă în prima lună a implementării acestei suprataxări, pe chitanţă cei 5 lei erau afişaţi separat la taxe, pentru ca fiecare client să vadă clar costurile, din a doua lună valorile de pe chitanţe sunt trecute sec la total. Schimbarea a survenit după ce la ghişeele companiei foarte mulţi clienţi şi-au exprimat nemulţumirile faţă de respectivul comision.

Ce spun clienţii taxaţi în fiecare lună

Dacă ar fi să considerăm că RCS&RDS taxează doar un milion din clienţii pe care-i are, asta înseamnă că în fiecare lună, compania obţine cam 5 milioane de lei (1,2 milioane euro) din "mentenanţă". La capitolul clienţi pe diferite ramuri, RCS&RDS are peste un milion şi la cablu TV şi la internet, dar şi la telefonia mobilă şi fixă.

"Prima oară când am văzut costul pe notificare am crezut că a fost din cauza faptului că am avut probleme cu cablul, dar şi cu internetul şi i-am chemat pe cei de la departamentul tehnic. Apoi, la ghişeu am văzut că de fapt toată lumea este taxată", ne-a povestit Mihai L., unul dintre clienţii bucureşteni nemulţumiţi.

El spune că i-a cerut casieriţei să-i accepte să achite doar abonamentul fără această taxă care nu apare în contract, dar a fost refuzat. "Eu când am ajuns la casierie pentru a plăti mi s-a spus sec că este o taxă pentru servicii de întreţinere a reţelei pe care trebuie să o plătesc. Nu înţeleg de ce trebuie să le plătesc eu lor aceste servicii", spune Marius C., un client care a făcut şi sesizări conducerii în urmă cu câteva săptămâni, dar nu a primit niciun răspuns până acum.

Oficialii RCS&RDS au refuzat să ne trimită un răspuns pe această temă, deşi au fost contactaţi de mai multe ori de EVZ.

"Pentru a putea verifica mai îndeaproape această problemă, invităm clienţii nemulţumiţi să vină la sediul nostru, cu contractele şi chitanţele emise de compania respectivă.",
MIHAI MEIU, director în cadrul ANPC

PLÂNGERI

ANPC aşteaptă sesizările clienţilor

Sesizaţi de către reporterii EVZ cu privire la taxa pe care compania de cablu a impus-o clienţilor, oficiali ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ne-au declarat că aşteaptă ca persoanele nemulţumite să vină cu contractele şi ultimele chitanţe la sediile instituţiei.

"Pentru a putea verifica mai îndeaproape, invităm clienţii nemultumiţi la sediile noastre", ne-a declarat Mihai Meiu, director în cadrul ANPC. Dacă se va considera că taxa este abuzivă, compania în cauză va fi penalizată conform prevederilor legale.

1,6 milioane de clienţi
avea RCS&RDS la 31 decembrie, pe segmentul de cablu TV