Modelul este echipat cu tracţiune integrală AWD, are o gardă la sol mai mare decât a modelului V 70 din care este derivat şi prezintă o serie de elemente de protecţie a caroseriei şi motorului cu certe valenţe estetice. Calitatea materialelor şi a finisării, precum şi designul elegant al bordului justifică pretenţiile premium ale modelului.

XC 70 dispune de o gamă restrânsă de motorizări, dar perfect capabilă să-i susţină pretenţiile dinamice, după cum am putut constata cu ocazia drive-testului organizat pe Valea Prahovei, înaintea lansării de la SIAB.

Varianta pe benzină este reprezentată de un propulsor cu şase cilindri în linie, cu o capacitate de 3.2 litri şi 238 de caiputere. Varianta diesel, cu cinci cilindri în linie, are o capacitate inferioară, 2.4 litri, „doar“ 185 de cai-putere, dar un cuplu maxim remarcabil de 400 Nm.

În schimbul unui preţ destul de ridicat, care porneşte de la 41.531 de euro cu TVA şi urcă până la 50.494 de euro cu TVA, se primeşte pachetul complet de echipamente de siguranţă pasivă şi activă, climatizare automată, sistem audio performant, geamuri şi oglinzi acţionate electric şi HDC – asistenţă la coborârea pantelor.