PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Românii nu se mai lasă păcăliţi
- Adam Popescu
- 22 aprilie 2009, 02:10
BILANŢ. În ultima jumătate de an, pe consumator@evz.ro au sosit zeci de e-mailuri cu diverse nereguli pe care cititorii le-au întâmpinat în viaţa de zi cu zi.
Un bucureştean a plătit mii de euro la un spital din Franţa, deşi avea asigurare privată de sănătate, un ploieştean a fost la un pas de moarte din cauza unei lucrări efectuate de Electrica, iar o femeie a plătit cu cardul produsul altcuiva, banca nefiind de acord să-i înapoieze banii. Sunt doar câteva dintre păţaniile românilor pe care vi le-am relatat pe larg în pagina de Protecţia Consumatorului lansată de „Evenimentul zilei” în urmă cu ju mătate de an. Asigurări private făcute degeaba Un bucureştean care a făcut infarct în timpul unei vizite făcute fiicei lui în Franţa a fost nevoit să plătească mii de euro la spital, deşi avea o asigurare privată de sănătate. 2 februarie, 8.916 citiri, 18 comentarii
Un contor montat greşit mi-a pus viaţa în pericol
Un ploieştean acuză Electrica: în urma executării greşite a unei lucrări a fost la un pas de moarte, motiv pentru care a chemat în instanţă compania. 4 februarie, 2.574 citiri, 10 comentarii
Un ieşean care a plătit peste 150.000 de lei unei firme de construcţii din Iaşi, pentru lucrările la o casă, are grave probleme cu pereţii şi plafonul, care prezintă infiltraţii şi igrasie. Muncitorii firmei din Iaşi s-au făcut nevăzuţi, imediat după ce proprietarul a sesizat Oficiul Judeţean de Protecţia Consumatorilor. 11 februarie, 5.107 citiri, 19 comentarii Garanţii în bătaie de joc la componente de calculator Un bucureştean care şi-a cumpărat o placă de bază de la PC Garage, anul trecut, pretinde că vânzătorul l-a înşelat. Placa de bază i s-a defectat după opt luni de funcţionare, iar vânzătorul i-a trimis, după trei luni de aşteptare, un alt model de placă decât cel cumpărat de el, care pe deasupra avea şi un defect. De cealaltă parte, reprezentanţii firmei PC Garage l-au acuzat pe bucureştean că minte şi au afirmat că nu au ce să-şi reproşeze în acest caz. 4 martie, 6.422 citiri, 29 comentarii
„Mi-au reţinut maşina în service” Adrian Radu a avut ghinionul ca maşina lui Opel să fie serios avariată de o dubiţă Ford, la sfârşitul anului trecut. Bărbatul urma să-şi repare maşina în baza asigurării RCA pe care şoferul Fordului o avea la firma de asigurări Carpatica. Însă firma asiguratoare a refuzat să plătească facturile de reparaţie, care depăşesc 7.000 de lei. Motivul refuzului: devizul nu a fost întocmit conform notei de constatare privind avariile existente. 11 martie, 20.173 citiri, 38 comentarii Păcăleli cu asigurări medicale O bucureşteancă a fost nevoită să-şi plătească singură o consultaţie medicală, făcută în Bulgaria, deşi avea o poliţă de asigurare de sănătate valabilă. 18 martie, 9.966 citiri, 36 comentarii Producător obligat de OPC să respecte un contract Un ploieştean a reuşit să-şi repare maşina, care avea injectoarele stricate, după ce Protecţia Consumatorilor a obligat Dacia să respecte contractul prin care oferea garanţie. 23 martie, 9.331 citiri, 24 comentarii „Firma de cablu mă plimbă de luni întregi”
Mai mulţi clienţi RCS-RDS au acuzat firma că limitează dreptul de modificare a contractelor. Schim barea sau rezilierea unui contract cu firma de cablu poate deveni motivul unor bătăi de cap de neimaginat. Au păţit-o doi bucureşteni, Adrian A. şi Mihai Stănescu. Primul dorea să plătească mai mult pentru o grilă de programe mai variată, iar cel de-al doilea dorea să renunţe la telefonul mobil de care nu mai avea nevoie. 25 martie, 11.880 citiri, 44 comentarii Promoţii înşelătoare la reîncărcarea telefoanelor
Lavinia Ardelean a primit la sfârşitul anului trecut un mesaj pe cartela Orange a telefonului mobil. Avea posibilitatea să primească cinci euro bonus dacă încărca telefonul cu cinci euro. A cumpărat rapid o cartelă şi a reîncărcat, însă nu a beneficiat de bonus pentru că ar fi trebuit să se înscrie mai întâi în promoţie şi apoi să reîncarce telefonul, ea făcând exact invers. 30 martie, 7.156 citiri, 22 comentarii Firmă de asigurări reclamată la Parchet Daniel Almăjeanu a avut ghinionul ca maşina lui, un Volkswagen Passat, să fie lovită de un Matiz. Firma asigurătoare, Carpatica Asig, a refuzat să plătească facturile de reparaţie, în valoare de 1.818,46 de lei. Din acest motiv, bărbatul nu poate să-şi ridice maşina de la service. Craioveanul i-a acuzat pe cei de la Carpatica de abuz şi i-a reclamat la Parchet. 1 aprilie, 9.318 citiri, 23 comentarii Capcane la transferuri bancare Vara trecută, Elena Rozan, o româncă stabilită de mulţi ani în Marea Britanie, a trimis în ţară suma de 13.152,24 de lei. Banii ar fi trebuit ridicaţi de la sucursala BRD Gherla, din Cluj. Numai că, în ţară, bărbatului care s-a prezentat la bancă i s-a refuzat plata, cerândui-se să schimbe suma din lei în euro şi abia apoi în lei. Din cauza schimbului valutar făcut în plus, bărbatul a ridicat cu circa 200 de lei mai puţin. 6 aprilie, 14.788 citiri, 44 comentarii Promoţii înşelătoare la materiale de construcţii Un ploieştean care şi-a făcut cumpărăturile la magazinul Praktiker la începutul acestei luni, atras de campania de reduceri cuprinse între 10% şi 20% din bonul de casă, sus ţine că nu a beneficiat de promoţie decât într-un procent simbolic. Oficialii magazinului au spus că reducerile se aplicau doar la produsele care nu se aflau în alte promoţii. 1 3 aprilie, 5430 citiri, 10 comentarii DEMERSURI CU SUCCES Cazuri rezolvate cu ajutorul „Evenimentului zilei” „Am cumpărat cinci uşi, mi s-au montat doar patru” (14 ianuarie, 3.542 citiri, 17 comentarii)
După ce a achiziţionat cinci uşi de la compania Doors International pentru prietena ei şi a încheiat şi un contract de montaj, o femeie din Capitală a avut mai multe surprize: mai întâi le-a primit cu mai bine de patru luni întârziere, iar una dintre uşi nu a fost montată complet pentru că avea alte dimensiuni decât cele optime. După apariţia articolului, femeia a avut surpriza ca problema, care trena de opt luni, să fie rezolvată în doar câteva ore.
„Am plătit cu cardul CD-ul altcuiva” (25 februarie, 14.525 citiri, 26 comentarii)
O bucureşteancă a reclamat că i-a fost oprită de pe card contravaloarea unui produs pe care nu l-a cumpărat, iar banii nu i-au fost returnaţi de bancă. După ce au fost contactaţi de reporterii EVZ, oficialii băncii implicate în acest caz au soluţionat problema. „A luat banii şi s-a făcut nevăzut” (8 aprilie, 6.995 cititori, 7 comentarii)
Victoria Bărănic, care locuieşte într-un bloc debranşat din sectorul 3, s-a decis, la jumătatea anului 2007, să-şi pună ţeavă de gaze. După ce s-a chinuit să strângă banii necesari, a încheiat un contract cu firma Gamm Promt Instal. Bucureşteanca susţine că lucrările au fost executate parţial. Practic, au fost instalate conductele, iar patronul firmei, Marian Ganea, urma să-i livre ze contoarele şi să facă branşamentul la ţeava principală, ceea ce nu s-a întâmplat. Patronul firmei le-a promis reporterilor EVZ că, după Paşte, femeia va fi racordată la reţeaua de gaze.