PROTECŢIA CONSUMATORULUI: „M-am trezit fără CASCO”

PROTECŢIA CONSUMATORULUI: „M-am trezit fără CASCO”

Un piteştean care a avut un accident, în care maşina asigurată i-a fost avariată total, reclamă că firma de asigurări nu-i oferă despăgubiri. Florin Ungureanu a avut ghinionul ca maşina, aproape nouă, să-i fie distrusă total în urma unui accident care a avut loc la finele anului trecut.

Plătea în rate un autoturism Renault pentru care făcuse şi o poliţă CASCO. Când a cerut să i se acopere daunele, a primit un răspuns surprinzător: în conturile firmei de asigurări nu mai intrase niciun ban de mul te luni, cu toate că el se ştia cu plăţile la zi. Banii, depuşi la bancă, nu erau viraţi, mai departe, în conturile firmei de asigurări.

Pentru maşina Renault Megane Sedan pe care a cumpărat-o în urmă cu trei ani, Florin Ungureanu a dat un avans (21.000 de lei) şi a făcut un împrumut la BRD (25.000 de lei). A plătit maşina integral, rămânând să achi te ratele la bancă pentru împumut şi poliţa CASCO, inclusă în rate. Apoi nu şi-a făcut niciun fel de griji, până la accident.

Abia atunci când a aflat că sunt probleme a început să pună întrebări. „Cei de la Asiban mi-au spus că în contul lor nu a mai intrat niciun leu de la mijlocul anului trecut. În aprilie 2008 am uitat să plătesc o rată, dar în luna următoare am plătit suma dublă, plus penalizări”, susţine bărbatul.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ca să lămurească situaţia, a mers la sediul BRD din Piteşti, unde i s-a pus la dispoziţie extrasul de cont. „Până în decembrie, rata era plătită în fiecare lună, iar în contul meu de la BRD erau blocaţi bani pentru poliţa CASCO, cei de la Asiban luând doar în anumite luni bani din acel cont”, ne-a declarat Florin Ungureanu.   „A plătit ratele cu întârziere”

Pentru că n-a primit bani, firma asiguratoare refuză să plătească dauna, iar BRD arunca vina asupra clientului. Neplata ratei din luna aprilie a cauzat rezilierea poliţei, susţin cei de la bancă.

„În iunie anul trecut, am cerut să nu mai plătesc poliţa în fiecare lună, ci de două ori pe an. Mi s-a spus că sistemul nu permite, însă nu mi-au zis nimic despre faptul că poliţa e reziliată. Nedumerirea mea este, dacă s-a anulat poliţa în aprilie, de ce s-au mai încasat bani în lunile următoare. Şi acum plătesc rate”, este replica lui Florin Ungureanu.

Oficialii BRD spun că, în conformitate cu contractul, bărbatul avea obligaţia de a plăti lunar rata aferentă creditului, comisionul de gestiune şi prima de asigurare CASCO „

Datorită achitării cu întârziere a ratelor creditului, Florin Ungureanu a avut întârzieri la plata primelor de asigurare. Astfel, la 21.06.2008 erau neachitate primele de asigurare scadente în 21.03.2008, 21.04.2008, 21.05.2008, 21.06.2008, situaţie care s-a repetat până în septembrie 2008”, spune Irina-Mihaela Pepenar, director al direcţiei de calitate din BRD.

Ea adaugă că în contractul de asigurare este specificat faptul că, „în cazul în care ratele ulterioare de primă nu sunt plătite în termen de zece zile calendaristice de la zilele de scadenţă stabilite, contractul de asigurare se consideră reziliat”.   Oficialii Asiban nu au comentat acest caz. Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că soluţionarea cazului depinde de conţinutul contractului şi-i recomandă piteşteanului să se a dre seze la Protecţia Consumatorilor şi la Comisia pentru Supravegherea Asigurărilor.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro.