Produse româneşti pentru italieni: între 5 şi 2.000 €

Produse româneşti pentru italieni: între 5 şi 2.000 €

Italienii şi turiştii care au trecut ieri prin Piaţa Domului din Milano şi-au putut cumpăra linguri de lemn, ii, ouă încondeiate şi tablouri pictate pe sticlă, realizate de artiştii români.

Sumele produselor variau între 5 şi 2.000 de euro. Cei mai mulţi meşteri nu veniseră cu preţul stabilit de acasă, aşa că muşteriii au avut loc de târguieli.

Chiar dacă vânzările nu au mers prea bine, creatorii produselor s-au consolat cu faptul că mulţi oameni au fost interesaţi de arta lor. A treia zi din Campania Ministerului de Externe (MAE), ce vrea să schimbe imaginea României în ochii italienilor, a debutat cu sunet de tromboane şi un târg de obiecte de artă tradiţionale. Pe parcursul zilei, pe scena din Piaţa Domului au urcat artiştii de la Teatrul Masca, cei de la Teatrul Ţăndărică şi un ansamblu de dansuri populare.

Tablourile pictate pe sticlă, de la 400 de euro

Pentru un ou încondeiat şi o lingură de lemn italienii au plătit câte cinci euro. Ceva mai scumpe erau dulapurile de bucătărie - 100 de euro şi cojoacele din lână, care puteau ajunge până la 400 de euro. Printre produsele care au avut mai mult succes la public au fost oalele din lut şi farfuriile din ceramică, disponibile cu preţuri între 10 şi 150 de euro. Cele mai scumpe erau, de departe, tablourile pictate pe sticlă şi apoi fuzionate. Preţurile acestora porneau, în medie, de la 400-500 de euro şi ajungeau până la 2.000 de euro.

Guvernul, sponsor principal

Programul a fost finanţat în proporţie de peste 50% din bugetul alocat de Guvernul României: 350.000 de euro. Ministerul Comerţului, Turismului şi Profesiilor Liberale a contribuit cu 100.000 de euro, restul sumei provenind de la sponsori.

Au participat, din partea italiană, Intesa SanPaolo Bank, Cefin, Pirelli, Banca Italo-Romena, ADV Communication, Vigroup Holding, împreună cu UNIMPRESA - asociaţia care cuprinde societăţile cu capital italian din România. Românii au fost reprezentanţi de Blue Air, Petrom, PH Medical Group, Halewood, Asociaţia Italienilor din România şi Fundaţia Valenţe Umane. Parteneri media sunt, alături de „Evenimentul zilei“, Televiziunea Română, Agenţia Naţională de Presă Agerpres şi ARBOMedia.

Ne puteți urmări și pe Google News