Probleme în transportul din Capitală. Ce s-a întâmplat vineri
- Dragos Manea
- 2 noiembrie 2019, 14:51
Car-sharing-ul în România nu a murit, dar este foarte greu pentru șoferi să obțină autorizație de transport alternativ.
Vineri a fost o adevarată provocare să găseşti un Uber, Bolt, Clever sau Yango. Şi asta din cauză că mulţi şoferi au preferat să stea acasă. Ei nu au reuşit să obţină autorizații și, potrivit unei ordonanţe aprobate de Guvern în iunie, şoferii nelicenţiaţi riscă amenzi de până la 9.000 de lei. Parlamentarii au făcut demersuri ca termenul să fie amânat, dar legea nu a fost, încă, promulgată de preşedinte, scrie Digi24.
Șofer: Am primit comanda, comanda este la 2 kilometri jumate (...) Nu pot să accept comanda pentru că pur şi simplu nu suntem în regulă, nici eu, nici partenerii.
Adrian Ghidiman este unul dintre şoferii care nu au reuşit să obţină autorizaţia de la Autoritatea Rutieră Română. A decis să nu mai iasă pe stradă, de frica amenzilor.
Adrian Ghidiman: „Comenzi primesc în continuare. Mulți şoferi acceptă, mulţi nu acceptă. Cei care acceptă merg pe barba lor. Deocamdată nu o să mai ies, o să aştept se reglementeze problema. Ni se cer ecusoane, dar ecusoanele se eliberează de ARR, dar ARR nu le-a eliberat. Sunt undeva la 100-110 lei pe zi pe care îi pierd”.
Parlamentul a adoptat, pe 22 octombrie, un proiect de lege care împinge termenul până în februarie, pentru că platformele de car-sharing au primit târziu avizele tehnice de la Ministerul Comunicaţiilor, iar mulţi şoferi nu şi-au primit autorizaţiile.
Catălin Codreanu, preşedinte Coaliţia pentru Economia Digitală: „Parlamentul a aprobat modificarea OUG 49, din textul legii cea mai importantă este împingerea termenului până la 1 februarie 2020. Timpul administrativ pentru ca toate procedurile să fie parcurse era foarte scurt. În momentul de faţă aşteptăm promulgarea legii şi adoptarea ei în monitorul oficial”.