Alte câteva milioane de şoferi din întreaga lume au aflat, chiar înaintea Sărbătorilor, că trebuie să-şi ducă autoturismele la verificări.
Dacă mai era nevoie de confirmări suplimentare, care să ateste faptul că 2010 a fost anul rechemărilor la service în industria auto, atunci acestea au apărut, util, chiar în această săptămână. Honda, Volkswagen şi Chrysler au anunţat, ieri, că vor iniţia, fiecare, ample campanii de verificări tehnice care vor viza câteva milioane de autoturisme aflate în circulaţie în întreaga lume.
Cele mai proaspete rechemări
Producătorul japonez Honda va demara, la începutul anului viitor, o amplă campanie de verificări, în service-urile proprii de pe mai multe continente, a monovolumului Jazz, a informat, ieri, presa de specialiate. Nu mai puţin de 1,35 de milioane de maşini Honda Jazz, produse între 2001 şi 2007 la uzina din Suzuka, ar putea avea nevoie de intervenţii la cablajul grupurilor optice faţă.
Majoritatea automobilelor care vor fi chemate în cadrul acestei campanii circulă în Japonia (735.000 de unităţi), dar foarte multe se găsesc atât în Europa (385.000 de unităţi), cât şi în Statele Unite ale Amercii (143.000 de unităţi). Iniţiativa producătorului nipon va viza chiar şi maşinile Honda Jazz exportate în Africa şi Orientul Mijlociu.
Constructorul german Volkswagen iniţiază, la rândul său, o campanie de rechemări la service pentru 413.000 de autoturisme, care ar putea să fie afectate de scurgeri de combustibil şi, pe cale de cauzalitate, supuse riscului de incendiu. Maşinile care intră sub incidenţa acestei acţiuni - aparţinând gamelor Jetta, Golf, New Beetle şi New Beetle Convertible - au fost comercializate în Statele Unite ale Americii (377.000) şi Canada (36.000). Modelele Golf şi Jetta care trebuie verificate au fost produse în perioada 2007 - 2009, iar cele din gama New Beetle, între 2006 şi 2010.
Şi grupul american Chrysler va rechema în service 367.000 de autoturisme comercializate în Statele Unite ale Americii (Town, Country şi Dodge Grand Caravan). Maşinile prezintă deficienţe la sistemul de climatizare (condens necontrolat) care ar putea afecta funcţionarea corectă a airbag-urilor. Modelele implicate în acest recall au fost fabricate în a doua jumătate a anului 2007 şi în prima parte a lui 2008.
Sfârşitul lui 2010, cu probleme
Doar în ultimele luni ale anului, producătorii auto demarat mai multe campanii impresionante de rechemări la service.
- Mercedes-Benz - 85.000 de autoturisme cu probleme la sistemul de direcţie.
- BMW/Rolls- Royce - peste 200.000 de limuzine cu defecţiuni la nivelul frânelor.
- Toyota - 600.000 de maşini hibride Prius cu neajunsuri la instalaţia de răcire.
- Nissan - 2,1 milioane de autoturisme şi vehicule utililitare cu dereglări la sistemul de aprindere.