Preţul la şoseaua de centură a Clujului s-a dublat, după ce în urmă cu o săptâmănă guvernul a aprobat, printr-o ordonanţă de urgenţă, modificarea indicatorilor tehnico-economici ai construcţiei.
Astfel, preţul a crescut de la 64 de milioane de euro, valoarea de adjudecare în urma licitaţiei, la 150 de milioane de euro. Un kilometru de şosea de centură valorează circa 6,4 milioane euro, mai mare decât preţul unui kilometru de autostradă construit în Croaţia, care a costat în jur de 5 milioane euro.
Ion Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, a explicat că terenul este din argilă prăfoasă, iar pânza freatică este aproape de suprafaţă. “Aceste motive, dar şi altele au dus la modificarea indicatorilor tehnico-economici şi în consecinţă la o modificare a preţului”, a spus Pantelimon.
Boc afirmă că sunt bani
Finalizarea lucrărilor la şoseaua de centură, până la sfârşitul acestui an, a fost una dintre promisiunile importante făcute de primulministru, Emil Boc. Din nefericire pentru el, lucrările nu pot fi finalizate în 2009. „Pe centura Clujului, Vâlcele-Apahida, până la sfârşitul anului se va circulă chiar dacă nu poate fi terminată la standardele unei centuri, cu toate detaliile. Noi vom avea grijă in continuare de finanţare”, a spus Boc, prezent ieri pe şantier.
Licitaţia pentru şoseaua de centură a Clujului a fost adjudecată de consorţiul de firme Pizzarotii- Tirrena Scavi, pentru primele două sectoare, în timp ce pentru al treilea, licitaţia a fost câştigată de o firmă din Ungaria.
Centura Ploieştiului, verificată cu paharul de apă
Lucrările la şoseaua de centură Ploieşti Vest vor fi încheiate în luna octombrie, cu o lună mai devreme decât termenul stabilit iniţial, iar calitatea drumului va fi verificată „cu paharul cu apă pe bordul maşinii” la viteza maximă permisă de lege, conform premierului. El a arătat că singurele probleme re -s tante în finalizarea proiectului sunt exproprierile de terenuri şi relocarea stâlpilor de electricitate.
„În luna octombrie, vom veni cu paharul cu apă pe bord să verificăm calitatea drumului. Dacă cumva se varsă paharul cu apă, avem o problemă”, a spus Boc. Costurile investiţiei sunt de 43 de milioane de euro, iar lucrările, începute în noiembrie 2007, constau în lărgirea drumului de la două la patru benzi, pe o distanţă de 14 kilometri şi amenajarea a cinci pasaje rutiere. (A contribuit Ciprian Mailat)