Oamenii de afaceri care vor deveni francizaţii brandului de bijuterii Oxette îşi pot amortiza investiţia totală iniţială de peste 100.000 de euro într-un singur an.
Când o femeie vrea să se răsfeţe, de cele mai multe ori ajunge să-şi cumpere ceva dintr-un magazin de bijuterii şi accesorii. Acesta este unul dintre motivele pentru care investiţia într-o asemenea afacere se recuperează destul de repede. „Businessul de bijuterii este printre puţinele unde banii se întorc după un an-un an şi jumătate în loc de minimum doi ani ca în alte afaceri de retail“, spune Alexandra Popescu, directorul executiv al reprezentanţei româneşti a firmei Oxette.
Acesta este un brand de bijuterii şi accesorii, apărut în Grecia şi care s-a extins în sistem de franciză în peste 20 de ţări, având astăzi peste 400 de puncte de vânzare în Grecia, Belgia, Italia, Franţa, Anglia, Argentina, China, Coreea, Australia, Liban, Rusia şi multe alte state. La noi, primul magazin Oxette a fost deschis în 2004, la Plaza România din Bucureşti, după ce două prietene, Adela Stan şi Corina Bârlădeanu, au cumpărat contractul de reprezentant al francizei pentru România, prin firma „Perideo International“. De la 30 de euro în sus Între timp, acestui magazin i s-au alăturat unul la Constanţa, în Tomis Mall, şi alte două în Bucureşti, la Bucureşti Mall şi Băneasa Shopping City, ultimul fiind deschis anul acesta, în aprilie. Alexandra Popescu estimează că întreaga reţea din România va „produce“ în 2008 afaceri de 800.000 de euro, în creştere cu 60% faţă de anul trecut. Franciza Oxette înseamnă un magazin unde se găsesc bijuterii din argint, oţel inoxidabil, cu pietre semipreţioase, ceasuribijuterie de damă sau masculine, alături de diferite accesorii: genţi, mănuşi de piele, gulere de blană, curele etc. Preţurile produselor variază între 30 şi 700 de euro, conform reprezentanţilor Oxette. Conducerea din România doreşte să extindă brandul, în sistem de franciză, în toate marile oraşe ale ţării: Cluj, Iaşi, Braşov, Piteşti, Sibiu şi Timişoara.
Ceea ce i se propune francizatului este „tot know-how-ul şi tot suportul necesar de la amenajarea spaţiului, alegerea personalului, implementarea standardelor de aranjare a vitrinelor până la traininguri pentru personal şi ajutor în alegerea amplasamentelor cele mai potrivite“, declară directorul executiv al Oxette România. Intrarea în franciză: 10.000 de euro Pentru a pune pe picioare o asemenea afacere, întreprinză torul trebuie să pună la bătaie circa 110.000 de euro. Cea mai mare parte a banilor va fi folosită pentru amenajarea spaţiului, care trebuie să aibă între 25 şi 40 mp, pentru achiziţia mobilierului pentru bijuterii şi decoraţiuni, precum şi pentru stocul iniţial de produse.
Taxa de franciză este de 10.000 de euro şi nu se plătesc redevenţe. Nu există o taxă de publicitate fixă. Aceasta se stabileşte la început de sezon.
Potrivit reprezentanţilor Oxette, „investiţia se amortizează în funcţie de vânzările fiecăruia, dar după primul an investiţia ar trebui să fie amortizată“. Dacă zilnic 200 de cliente păşesc pragul magazinului şi cumpără în sumă medie de 100 de euro, în primul an de activitate, francizatul va avea afaceri de 350.000 de euro.
GUSTURI
VIP-urile preferă Oxette
Bijuterii şi accesorii purtând marca Oxette au ajuns în casele multor vedete de la noi, precum Andreea Marin, Mihaela Rădulescu, Andreea Esca, Oana Cuzino, Malvina Cervenschi sau Ioana Băsescu. Produsele brandului grecesc sunt potrivite în special pentru femeile moderne cu vârsta cuprinsă între 20 şi 45 de ani, „educate, dinamice, cărora le place să-şi pună în valoare personalitatea cu ajutorul accesoriilor“, spun reprezentanţii companiei. De la lansarea în România, Oxette sprijină Festivalul Brazilor de Crăciun al organizaţiei Salvaţi Copiii prin sume mari propuse în cadrul licitaţiei.
3.500 de angajaţi are franciza Oxette în peste 20 de ţări din întreaga lume
FIŞA FRANCIZEI
Francizatul ideal poartă Oxette > Investiţia totală iniţială estimată: 110.000 €; > Taxa de franciză: 10.000 €; > Redevenţe: zero; > Contribuţie la bugetul de publicitate şi marketing: se stabileşte împreună cu francizorul la începutul fiecărui sezon; > Suprafaţa potrivită pentru magazin: 25-40 mp, cu vitrină de 5 mp; > Durata contractului: cinci ani; > Număr de angajaţi la o unitate francizată: cinci (directorul de magazin şi patru vânzătoare); > Portretul francizatului ideal: să fie consumator al produselor Oxette, să aibă experienţă în comerţ, să înţeleagă importanţa imaginii într-o astfel de afacere, să selecteze cu atenţie personalul.