"Plătesc cablul şi nu merge"

"Plătesc cablul şi nu merge"

Abonaţi ai firmelor de cablu sau internet se plâng că sunt obligaţi să achite factura şi pentru zilele în care acestea nu funcţionează, dacă perioada întreruperii e mai mică de trei zile consecutive.

"Acum vreo două săptămâni am ajuns acasă pe la ora 17.15 şi nu aveam semnal tv de la Dolce. Am sunat şi mi s-a spus că semnalul revine după cinci minute. De-abia după o oră a revenit", ne-a explicat Andrei Tatu din Bucureşti. Întâmplarea nu a fost o excepţie.

"Luna trecută mi-a căzut serviciul de cablu tv de vreo patru ori, practic patru zile din lună nu m-am putut uita la televizor", şi-a mai vărsat năduful bucureşteanul. Factura de plată a rămas însă ca şi cum aş fi avut semnal permanent. Cazul nu e singular, situaţii similare fiind comune şi altor firme care oferă servicii de cablu tv şi internet.

Regula celor trei zile consecutive

Facturile pot fi diminuate numai în cazul în care semnalul "cade" timp de trei zile consecutiv.

"Avem obligaţia de a remedia deranjamentele apărute în 72 ore de la data notificarii acestora de către client. În caz contrar, compania rambursează clientului abonamentul aferent serviciului afectat, proporţional cu perioada în care serviciul nu a fost furnizat. Conform acestor prevederi contractuale acceptate de client prin semnarea lor, Romtelecom nu are obligaţia de a rambursa clientului abonamentul în cazul în care furnizarea serviciului este întreruptă pentru o perioadă mai mică de trei zile", ne-a răspuns Alina Palade Iamandi, specialist senior relaţii publice în cadrul Romtelecom.

Uneori se pot totuşi acorda despăgubiri. "De la caz la caz, compania analizează situaţiile respective şi poate decide pentru a calcula o scădere a abonamentului pentru perioada în care nu a funcţionat serviciul. Însă partea cea mai mare a deranjamentelor se remediază într-un interval mai mic decât cel prevăzut de contract", mai spune Alina Iamandi.

Ne puteți urmări și pe Google News