Picanteria mexicană

Picanteria mexicană

Mastretta MXT a debutat pe piaţa europeană cu un coupé promiţător.

Brandul de ţară al Mexicului e reprezentat de un sombrero. Şi poate o tequila. Dacă adaugi un strop de Mastretta MXT, combinaţia e cel puţin interesantă. Şi nu, Mastretta MXT nu e un fel tradiţional de mâncare, nici sinonimul pentru poncho. E un autoturism, primul model sportiv din istorie lansat de compania cu acelaşi nume din America de Nord. Mastretta Design vrea astfel să scape de anonimat.

Maşina a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Londra, de luna trecută, şi a beneficiat de comentarii optimiste din partea vizitatorilor şi experţilor, care au dezlipit de pe Mastretta eticheta de producător de maşini recreaţ ionale, uşor de condus şi nu foarte puternice.

Constructorul mexican, cu o istorie începută în 1987, a organizat în capitala britanică o avanpremieră a coupé-ului sportiv, a cărui producţie de serie va începe abia în 2009. Preţul estimat se situează în jurul valorii de 42.000 de euro.

Nord-americanii sunt însă prudenţi şi atacă piaţa cu doar 150 de exemplare pe an. Ceea ce poate fi o strategie benefică, întrucât limitarea numărului de exemplare sporeşte tentaţia în rândul celor dornici de exclusivitate. Plin de fibră

CV-ul modelului Mastretta MXT nu e de neglijat. Mexicanii l-au echipat cu un motor supraalimentat Duratec de 2.0 litri, produs de Ford, şi au folosit reţeta aleasă, cu succes, în cazul britanicului Lotus Elise. „Caleaşca“ latino-americană are în dotare 240 de cai-putere, folosiţi la maxim, cu un cuplu de 250 Nm, transmis punţii spate. Deşi ca să ajungă în România trebuie să treacă oceane şi continente, o poate face cu viteza maximă de 241 de km/h. Nimic nu e imposibil. Nici măcar să ajungă de la 0 la 100 km/h în cinci secunde. Performanţ ele motorizării sunt ajutate de greutatea autoturismului. Construit din fibră de sticlă de calitate superioară şi aşezat pe un şasiu cu structură semimonococă din aluminiu, Mastretta MXT cântăreşte doar 900 de kilograme. Plus şi minus Decelerarea se face cu ajutorul unor discuri de frână ventilate, de 293 mm. Pneurile, capabile să susţină exigenţele şoferului, au valori de 205/45 R17 pe faţă şi 235/45 R17 pe spate. Coupé-ul de două locuri are dimensiuni mai mari ca ale concurentului Lotus Elise, astfel încât se întinde pe 3.900 mm lungime, 1.790 mm lăţime şi 1.150 mm înălţime.

Dacă interiorul nu excelează la capitolul estetic, designul exterior a aglomerat pavilionul mexicanilor de la Salonul Auto de la Londra. Aerodinamic, automobilul este definit de garda lată şi joasă, prizele supradimensionate şi partea frontală inconfundabilă.

DESCHIDERE. Portierele largi te ajută să te urci cât mai repede la volanul coupé-ului

Ne puteți urmări și pe Google News