„ Piaţa este în strânsă legătură cu evoluţia economică: orice avânt al acesteia din urmă, impulsionează şi afacerile în franciză. Cred că nu va fi o creştere spectaculoasă, mai degrabă se preconizează o anumită prudenţă în ceea ce priveşte investiţiile în acest domeniu şi, deci, în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelelor de profil. Cu toate acestea, se deschid noi francize, atât de origine autohtonă cât şi străină, astfel o florărie neaoşe şi-a deschis mai multe unităţi, tot una românească dedicată decoraţiunilor interioare (Sophia) încearcă să pătrundă în Marea Britanie (UK), franciza americană Arthur Murray Dance Studio şi-a deschis prima unitate în ţara noastră după o investiţie ce depăşeşte 200.000 de euro, franciza românească Zugga are succes în Spania. Iată câteva din veştile interesante şi promiţătoare ale acestui prim trimestru”, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză (ARF).

Restaurantele, inclusiv cele de tip fast food, zonele de retail şi servicii sunt câteva din preferinţele romanilor în domeniul francizelor. Conform estimărilor ARF, bazate pe sondajele efectuate în rândul antreprenorilor, domeniile preferate de investitorii autohtoni în franchising sunt servicii (28,8%), retail (26,4%), fast-food (23,3%), restaurante şi cafenele (6,2%), spa (2,3%).