Piaţa auto frânează brusc

Piaţa auto frânează brusc

Vânzările de maşini pe piaţa americană au atins în iunie cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani.

Speriaţi de preţurile mari la carburanţi, clienţii din SUA au renunţat la clasicele obiceiuri de consum: nu s-au mai „aruncat“ la SUV-uri şi au căutat maşini mai mici, cu un consum mai redus. Frâna bruscă pusă vânzărilor a fost cauzată şi de oferta slabă de astfel de maşini pe piaţa americană, scrie autonews.com.

„Oamenii încă vor să cumpere maşini noi, însă marea problemă este că maşinile pe care ei vor să le ia sunt în stoc limitat din cauză că industria a avut atât de puţin timp să se adapteze cererii“, susţine analistul Alan Baum, citat de Bloomberg. Aproape toţi jucătorii mari de pe piaţa americană au avut profituri slabe în această perioadă. Spre deosebire de aceeaşi perioadă a anului trecut, scăderile înregistrate au două cifre. Vânză- rile Ford s-au redus cu 28%, iar cele ale General Motors cu 19%.

Chiar şi Toyota, companie care are o politică bazată pe crearea de autovehicule eficiente, a înregistrat scăderi. Luna trecută, vânzările Toyota au fost mai mici cu 11,5% decât perioada similară din 2007, aceasta fiind cea mai mare scădere înregistrată anul acesta de producă torul numărul doi la nivel mondial, potrivit autonews.com. În plus, popularitatea în creştere a modelelor de autovehicule hibride pe piaţa americană creează o problemă neaşteptată pentru constructorul japonez, care nu poate face faţă cererii pentru maşini compacte cu un consum de combustibil eficient, cum este Prius, potrivit Reuters.

Companiile care au reuşit să îşi crească vânzările au fost Honda, Hyundai şi Volkswagen, însă chiar şi în cazul acestora cifrele au crescut moderat. Cele mai vândute modele au fost Corolla şi Camry de la Toyota, dar şi Civic şi Accord de la Honda. Pe piaţa americană, problemele au început încă de anul trecut. Ford şi General Motors au anunţat restructurări de personal şi şi-au orientat producţia către pieţele europene.

Ne puteți urmări și pe Google News