Dupa 52 de ani, clientul american al lantului de fast-food va putea alege bauturi din portofoliul ambilor producatori de bauturi racoritoare.
Pozitia exclusiva a Coca-Cola in restaurantele McDonald’s ar putea lua sfarsit ca urmare a deciziei lantului de fast-food de a accepta si produse Pepsi la tejghea.
Compania McDonald’s va extinde la nivel national in Statele Unite, in aceasta vara, un proiect-pilot prin care se distribuie in restaurantele sale bauturi racoritoare produse atat de Coca-Cola, partenerul traditional, cat si de rivalul sau Pepsi, potrivit „Chicago Sunday Times”.
Conventie incalcata
McDonald’s a decis, in 2006, sa incalce conventia potrivit careia fiecare retea de fast-fooduri vindea doar bauturile racoritoare de la una dintre companiile producatoare. Proiectul-pilot, demarat anul trecut in orasele texane Bryan si College Station si in Kansas, si prin care clientii McDonald’s puteau alege intre produsele Coca-Cola si cele necarbonatate de la Pepsi, va fi extins in aceasta vara la nivel national.
Rezultatele proiectului-pilot aplicat in cele trei orase au fost atat de bune incat i-au convins pe sefii lantului de restaurante sa se gandeasca la extinderea ideii si pe alte piete. McDonald’s evita totusi un razboi al sucurilor pe baza de cola, distribuind in restaurante doar bauturi racoritoare precum Mountain Dew, Gatorade Propel Fitness Water si Lipton Tea, produse ambalate de compania PepsiCo. Astfel, marcile din segmentul cola al PepsiCo - Pepsi si Pepsi Diet - nu fac parte din acest program.
Lovitura in vanzari
Decizia producatorului de burgeri ar putea lovi puternic in afacerile liderului american de bauturi. Coca-Cola este partenerul traditional al lantului de restaurante in Statele Unite de 52 de ani. De la deschiderea in Romania, in urma cu aproape doisprezece ani, McDonald’s a colaborat doar cu partenerul traditional al grupului, Coca-Cola, pentru bauturile racoritoare.
Intrucat deocamdata proiectul lantului de restaurante este limitat la cateva state nord-americane, profitul companiei Coca-Cola nu este afectat. Pe termen lung insa, situatia s-ar putea schimba, mai ales ca vanzarile de Coca-Cola prin restaurantele McDonald’s reprezinta circa 10% din veniturile producatorului de bauturi in America de Nord.
The Coca-Cola Company controleaza 42,9% din vanzarile de sucuri din SUA, urmata de PepsiCo cu 31,2% si de Cadbury Schweppes cu 14,9%, potrivit publicatiei Beverage Digest. In Romania, marcile de bauturi racoritoare comercializate in lantul McDonald’s fac parte din portofoliul Coca-Cola Romania - Fanta, Sprite si Coca-Cola.
Deocamdata, oficialii lantului de restaurante de la noi nu fac comentarii cu privire la posibilitatea ca strategia din Statele Unite sa fie aplicata si la noi. McDonald’s Romania are astazi 50 de restaurante localizate in Bucuresti si in alte 20 de orase mari in toata tara, cu 2.600 angajati.
Exclusivitate
Partenerii traditionali ai lanturilor de fast-food din SUA
Restaurant Bautura
McDonald’s ..............................Cola-Cola si Pepsi Burger King ..............................Coca-Cola Subway .....................................Coca-Cola Arby’s ........................................Coca-Cola KFC ...........................................Pepsi Whataburger ...........................Pepsi Taco Bell ..................................Pepsi Wendy .......................................Pepsi
sursa: EVZ