PDL ia meditaţii de la Teo să dea bine pe sticlă

PDL ia meditaţii de la Teo să dea bine pe sticlă

PDL-iştii şi-au luat o firmă de consultanţă să-i înveţe cum să-şi transmită mesajele la televizor. De repetiţiile generale se va ocupa Teo Trandafir.

Interesul electoral bate criza în PDL. Imediat ce şi-au anulat public boicotul care viza televiziunile de ştiri, liderii PDL au decis să-şi bage partidul la cursuri intensive de apariţii pe sticlă.

Surse din partid au declarat EVZ că, pentru reinventarea mediatică, Emil Boc a contractat, pe termen lung, o firmă de consultanţă care să se ocupe în mod special de şcolirea oamenilor de partid. Este vorba de Kensington Communications, aceeaşi firmă care i-a făcut campanie în 2008 secretarului general, Vasile Blaga.

PDL îl păstreză şi pe Dan Andronic, adus pe filiera Elena Udrea, dar pe componenta strategiei generale de imagine a partidului. În operaţiune va fi implicată şi Teo Trandafir, care s-a oferit să facă repetiţii TV cu parlamentarii şi să le dea lecţii despre cum şi când să se uite la camerele de luat vederi.

Şcoala vedetelor PDL fără Hoară

În runda întâi vor intra, în următoarele zile, parlamentarii. După ei, vor urma candidaţii la primării şi consilii judeţene pentru 2012. Pentru televiziunea din laboratoarele partidului, PDL-iştii vor să aducă inclusiv doi-trei cameramani pentru veridicitate. Moderator şi instructor de platou: Teo Trandafir.

„Nu sunt în măsură să le dau eu lecţii. Dar sunt detalii pe care eu le-am învăţat în 15 ani şi pe care sunt gata să le împărtăşesc cu ei: când te uiţi la cameră, cum te uiţi, când te uiţi la moderator. Eu am avut o mulţime de invitaţi care mă întrebau «la cine mă uit, la dumneavoastră sau la cameră?»”, spune Teo, pe mâna căreia liderii partidului vor să meargă inclusiv pentru testul de telegenie.

Intenţia discutată, potrivit surselor citate, la vârful partidului ar fi eliminarea de pe lista „vedetelor TV” a câtorva dintre actualii abonaţi ai televiziunilor şi aducerea unor feţe noi.

Printre cei care ar urma să rămână o vreme pe tuşă s-ar număra şi Marcel Hoară, după recenta sa descindere la studiourile TV din ziua mitingului din faţa guvernului. În plus, după noile reguli PDL-iste nimeni nu mai are voie pe sticlă fără aprobare de la partid.

25.000 euro pentru o lună şi un candidat

Răzvan Săndulescu, directorul Kensington Communications, spune că înţelegerea cu PDL nu e parafată, dar admite că există discuţii.

„Nu avem o înţelegere finală cu cei de la PDL. Facem traininguri, auditări, consultanţă pentru diverşi clienţi din PDL, dar cu partidul în ansamblu sunt diferite discuţii deocamdată. E foarte posibil să fie o colaborare chiar până în 2012”, a explicat el pentru EVZ.

Dacă în privinţa boicotării televiziunilor de ştiri de către PDL Săndulescu a evitat un comentariu, în ceea ce priveşte „înnoirea feţelor” de pe ecrane consultantul crede că este obligatorie: „Publicul cere figuri noi în politică. Cât timp sondajele vor indica această neîncredere, e nevoie de feţe noi, de la toate partidele”.

Costurile colaborării cu Kensington, în care va intra şi auditarea mai multor filiale, sunt ţinute secrete de liderii PDL, dar estimate în partid la „câteva sute de mii de euro” în condiţiile în care pentru campania de o lună a lui Teo aceeaşi firmă ar fi încasat în jur de 25.000 de euro.

Preda: „Ziariştii nu aleg ce vrea partidul”

Tot în noua strategie de comunicare intră şi limitarea numărului de purtători ai mesajelor celor mai importante la aproximativ zece. Aceştia ar urma să facă parte dintr-un aşa-numit „grup de reacţie rapidă” şi să fie aleşi de Liviu Negoiţă, Gheorghe Flutur, Roberta Anastase, Gheorghe Falcă, Raluca Turcan şi Sulfina Barbu.

„E foarte bine, pentru că trebuie să ieşim cu mesaje cât mai curate”, spune vicele PDL Cezar Preda. El crede însă că „tot ziariştii îşi vor alege invitaţii în funcţie de ce au de zis, nu de ce vrea partidul”. PRECIZARE Firma Kensington Communications a ținut să facă următoarele precizări: „KC nu are niciun contract semnat cu PDL la nivel instituţional, de partid. KC desfăşoară, la solicitarea unui număr restrâns de filiale PDL, un proces de audit intern. Valoarea contractelor este net inferioară ordinului de mărime, invocat de sursele EVZ. KC este în discuţii pentru susţinerea unui program de training pentru parlamentari ai PDL. Nu există nici în acest caz un contract global. Se intenţionează semnarea de contracte individuale cu parlamentarii care înţeleg necesitatea îmbunătăţirii permanente a aptitudinilor de comunicare cu mass-media şi cu cetăţenii. Şi în acest caz, valoarea finală a serviciilor KC, în situaţia pur ipotetică în care toţi parlamentarii PDL ar urma să fie beneficiarii cursurilor de pregatire, ar fi departe de a atinge valoarea a "sute de mii de euro"”.

Ne puteți urmări și pe Google News