Emisiunile romanesti de divertisment au devenit cu timpul o modalitate de garantare a indispozitiei.
Din mai multe motive. Primul ar fi absenta cvasitotala a umorului, obstacol greu de depasit in conditiile in care programele respective isi propun sa te distreze. Al doilea e calitatea unora dintre animatori, fixati in ipostaze nepotrivite. Al treilea are de-a face cu decorul kitsch, din care nu lipsesc florile de plastic, amestecul de costume populare, pantofi cu toc, paiete si tenuri bronzate la solar.
In fine, al patrulea se leaga de sexualizarea furibunda a continutului acestor programe, inclusiv in emisiunile a caror miza nu se limiteaza la zona prohabului. Am incercat in weekendul trecut sa descopar oferta de divertisment a catorva posturi TV pe timp de vara, invingandu-mi presentimentele si operand in virtutea curiozitatii profesionale.
Asa si nu altfel am ajuns sa vad o parte din emisiunea „Bara la bara”, difuzata de Kanal D si prezentata de Cornel Pasat, faptura virila si asudata care prezideaza peste conclavul de stripperi intitulat Flamingo Boys. Sigur, titlul show-ului e derutant cu buna stiinta. „Bara la bara” nu e realizat dupa o idee de Virgil Vochina si nu se ocupa de traficul rutier spre si dinspre litoral in weekend.
Cornel Pasat, autorul neuitatului panseu „Dragostea nu este atat de profunda ca sexul, care insa e mai putin profund”, instaleaza in pragul noptii o trambulina pe care fete si baieti cu pofta de viata bat in cautarea unor nobile cariere in modelling. Acest fals exercitiu de detenta sidereaza prin doua elemente: banalitatea crancena a raspunsurilor date de concurenti si comentariile pe care maestrul Pasat le produce in compania onoratilor membri ai juriului.
Fiecare dintre vietatile zglobii care au dat piept (la propriu) cu bara de striptease a asigurat auditoriul ca e o fire optimista, sociabila, ca se viseaza vedeta (chiar daca asta inseamna doar aparitia golasa in pagina 5 a ziarului „Libertatea”) si ca are ca ocupatie favorita distractia. Din cate stiu, ocupatia cu pricina lipseste din nomenclatorul de meserii, ceea ce ma face sa propun indreptarea urgenta a greselii.
In ce priveste juriul, el a fost dominat de Oana Roman, surprinsa intr-unul dintre accesele ei severe de guresenie. Stergandu-si de sudoare fostul iubit si rostindu-si replicile joase cu o zborseala de precupeata jefuita in miezul zilei, domnisoara Roman aproape ca a pus in umbra restul juriului.
Si e pacat, fiindca la cativa centimetri de ea subzista dezabuzat un Catalin Botezatu blond, cu parul lipit de teasta, cu o podoaba enorma la gat si cu un aspect care-l plasa la jumatatea distantei dintre un senator roman chinuit de colici si un proxenet rasfatat de complicitatea politiei de proximitate.
Tot in juriu se mai aflau Simona Sensual, posesoarea unui decolteu peste cel al Gabrielei Cristea, o alta nimfa tip Kanal D, si Marius Bodochi, vag stanjenit de aceasta vecinatate greu acceptabila, dar vinovat de o concesie pe care au practicat-o si alti confrati ai dumisale, cu urmari la fel de neplacute pentru imaginea personala (Claudiu Bleont, ca sa dau doar un exemplu).
Daca mojiciile tandemului Pasat - Roman inseamna divertisment, daca poantele de doi bani pe seama celor din jur sunt marci de spontaneitate, daca ipostazierea unui stripper nadusit in Zorro, Don Juan si alti atleti ai seductiei si aventurii e semn de mobilitate artistica, atunci stam foarte prost.
Nu-i vorba, nici in alte parti recolta n-a fost mai acatarii. Sambata si duminica, o inspiratie nefasta m-a facut sa incerc cu degetul marea promisiunilor estivale formulate de Pro TV si National TV. Cele doua posturi s-au infratit intru exploatarea cuplului de un penibil fara fisuri Romica Tociu - Cornel Palade, insi in fata carora pana si laptele din sticla se simte obligat sa roseasca.
In plus, National TV a facut loc in grila unui ghiveci cu titlul „Album national”, peste care am dat tocmai cand Alin Oprea termina de ciopartit un cantec altminteri onest si isi declara disponibilitatea pentru nunti si alte evenimente unde e nevoie de antren tarifat. Totul pe fundalul unor chiote grotesti, slobozite de un public inchiriat cu ora si dresat sa se manifeste prompt, la un semn din culise.