OZN-ul de la Gherla nu se lasă identificat

OZN-ul de la Gherla nu se lasă identificat

Forţele Aeriene Române au făcut publice dovezile video ale unui incident despre care „Evenimentul zilei“ a scris toamna trecută, în exclusivitate.

Este vorba despre lovirea unui avion de luptă MiG 21 Lancer, în zona oraşului Gherla, de patru obiecte care au rămas neidentificate.

Carlinga avionului a fost spartă de obiectele neidentificate. Aşchiile au perforat casca pilotului şi i-au rănit faţa. S-a întâmplat în timpul unui zbor de antrenament care a avut loc pe 31 octombrie 2007.

Incidentul a fost raportat la vremea respectivă de către pilotul locotenent-comandor Marius Mitrică, de la Baza Aeriană 71, Câmpia Turzii, care a făcut declaraţii reporterului EVZ.

„Zburam la 6.500 de metri şi nu am văzut nimic deosebit. Dintr- o dată însă, din partea dreaptă a avionului, am fost lovit de un obiect dur. Coliziunea a spart geamul din plastic care acoperă carlinga. Aşchiile mi-au perforat casca şi mi-au provocat răni la faţă. În primul moment m-am aplecat asupra manşei, pentru că era un curent foarte mare şi era o temperatură de - 30 de grade Celsius. Am coborât la altitudine mai mică şi am redus viteza. Am văzut că avionul răspunde la comenzi şi în cele din urmă am aterizat“, a spus Mitrică.

Din toată această experienţă, pilotul s-a ales cu o sperietură groaznică şi cu un ochi vânăt. În turnul de control, controlul de zbor care supraveghea exerciţiul de zbor era chiar soţia lui, Carmen Mitrică. Aceasta a spus că i-a dat soţului ei doar instrucţiunile prin care să ajungă cu bine la sol. 89 de milisecunde şi nicio variantă plauzibilă

Relatam atunci că există o înregistrare video care a surprins momentul impactului, realizată de o cameră aflată la bordul avionului. Secvenţa impactului ocupă fix 89 de milisecunde. O captură a imaginilor surprinde cele patru corpuri neidentificate care au lovit MiG-ul. Timp de câteva luni, specialiştii militari şi cei ai Serviciului Român de Informaţii au analizat înregistrarea video.

Ei au luat în considerare toate variantele posibile: exerciţii de tragere ale artileriei, existenţa în atmosferă a unor resturi abandonate de avioane de linie, impactul cu nişte păsări sau cu bucăţi de gheaţă. Fiecare variantă a fost eliminată, rând pe rând.

Exerciţii de tragere nu puteau fi, pentru că în zonă nu se află niciun poligon. Prin zonă nu trecuse niciun avion cu cel puţin o oră înainte de desfăşurarea exerciţ iului aerian. De altfel, cu 60 de minute înainte de începerea exerciţ iului, spaţiul aerian fusese închis traficului aerian civil. Păsările nu ajung până la 6.500 de metri altitudine, iar de gheaţă nu putea fi vorba.

S-a vehiculat inclusiv ideea că avionul ar fi putut fi lovit de un meteorit. Pilotul militar de la Câmpia Turzii a exclus categoric acest lucru. „Impactul cu un astfel de corp ar fi fost devastator şi eu n-aş mai fi rămas în viaţă“, a spus el. Citiţi aici în întegime materialul publicat de EVZ pe 9 noiembrie 2007

ARTICOLUL. Au trecut 7 luni de la incidentul despre care EVZ a relatat pe larg

Ne puteți urmări și pe Google News