Modelul compact Opel oferă o paletă consistentă de motorizări turbodiesel, dintre care se distinge versiunea 1.7 CDTI de 125 de cai-putere - suficient de puternică, economică şi silenţioasă.
Oferta turbodiesel tip în clasa compactă constă în două motorizări, fiecare cu una sau două versiuni de putere. Unitatea de intrare în gamă are, îndeobşte, 1.5 sau 1.6 litri, iar cea mare – 1.9, 2.0 litri.
Există, desigur, şi excepţii - modele care dispun de motoare mai mici sau mai mari, de 1.4 litri (Toyota Auris) sau 2.2 litri (Mazda3), ori care au în gamă un singur agregat alimentat cu motorină (Honda Civic).
O situaţie specială propune şi Opel Astra. Noua generaţie a modelului care a stat mereu în umbra favoritului Volkswagen Golf oferă nu mai puţin de trei motorizări turbodiesel, de la minusculul 1.3 CDTI (care livrează, totuşi, 95 de cai-putere, adică mai mult decât „clasicul VW” 1.9 TDI de 90 CP!), până la vigurosul 2.0 CDTI (bun pentru 160 CP).
La mijlocul listei, se găseşte propulsorul 1.7 CDTI, reglat acum pe două paliere de putere – 110 şi 125 CP. După ce am testat, recent, versiunea mai bine hrănită a acestui motor, suntem în măsură să concluzionăm că prezenţa turbodiesel-ului cu o capacitate superioară în gama Astra este aproape redundantă.
Cu excepţia unor sprinturi mai puţin avântate, unitatea 1.7 CDTI de 125 CP face o treabă aproape similară cu aceea executată de „fratele” mai mare, dar pentru 1.500 de euro mai puţin la achiziţie şi costuri de utilizare inferioare ulterior.
Să nu uităm că majoritatea motoarelor turbodiesel de 2.0 litri livrează aproximativ 140 de cai-putere, aşadar, Astra echipată cu cel mai puternic motor CDTI de 1.7 litri s-ar prezenta onorabil în cazul unei eventuale comparaţii.
Agregatul de 2.0 litri alimentat cu motorină propus de Opel a fost dus până la 160 CP, într-o zonă de competenţă atinsă doar de puţini constructori generalişti (Fiat 2.0 Multijet şi VW 2.0 TDI – 170 CP).
Orice şofer încă dispus să plătească mai mult pentru un automobil propulsat cu motor turbodiesel (în comparaţie cu unul pe benzină), dar care nu ţine morţiş să fie scuturat de cuplul superior (însă nu apreciabil mai mare) a unui motor 2.0 CDTI, are la dispoziţie o opţiune destoinică în mai micul, dar priceputul 1.7 CDTI - 125 de caiputere de la Astra.
CASETĂ TEHNICĂ
Opel Astra 1.7 CDTI
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,41/1,81/1,51 metri
- Motor: motorină, 1.686 cmc, 125 CP, Euro 5
- Transmisie: 2x4, 6+1 M
- Performanţe: 11,5 sec (0-100 km/h), 195 km/h (vit. max.)
- Consum şi emisii: 4,7 l/100 km, 124 g/km
- Siguranţă: 5 stele Euro NCAP
- Garanţie: 2 ani fără limită de km
- Preţ minim cu TVA: 17.650 euro
MODELE CONCURENTE
Kia cee’d 1.6 DSL
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,26/1,79/1,48 metri
- Motor: motorină, 1.582 cmc, 115 CP, Euro 5
- Transmisie: 2x4, 6+1 M
- Performanţe: 11,5 sec (0-100 km/h), 188 km/h (vit. max.)
- Consum şi emisii: 4,5 l/100 km, 117 g/km
- Siguranţă: 5 stele Euro NCAP
- Garanţie: 7 ani sau 150.000 km
- Preţ minim cu TVA: 13.588 euro
Fiat Bravo 1.6 Multijet
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,33/1,79/1,49 metri
- Motor: motorină, 1.598 cmc, 105 CP, Euro 5
- Transmisie: 2x4, 6+1 M
- Performanţe: 10,5 sec (0-100 km/h), 195 km/h (vit. max.)
- Consum şi emisii: 4,9 l/100 km, 129 g/km
- Siguranţă: 5 stele Euro NCAP
- Garanţie: 5 ani sau 500.000 km
- Preţ minim cu TVA: 18.090 euro
Ford Focus 1.6 TDCI
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,33/1,83/1,50 metri
- Motor: motorină, 1.560 cmc, 109 CP, Euro 5
- Transmisie: 2x4, 5+1 M
- Performanţe: 10,9 sec (0-100 km/h), 188 km/h (vit. max.)
- Consum şi emisii: 4,5 l/100 km, 119 g/km
- Siguranţă: 5 stele Euro NCAP
- Garanţie: 4 ani fără limită de km
- Preţ minim cu TVA: 18.747 euro
VW Golf 1.6 TDI
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,19/1,77/1,47 metri
- Motor: motorină, 1.598 cmc, 105 CP, Euro 5
- Transmisie: 2x4, 5+1 M
- Performanţe: 11,2 sec (0-100 km/h), 189 km/h (vit. max.)
- Consum şi emisii: 4,7 l/100 km, 123 g/km
- Siguranţă: 5 stele Euro NCAP
- Garanţie: 2 ani fără limită de km
- Preţ minim cu TVA: 18.639 euro