Versiunea cu consum şi emisii reduse a modelului de clasă medie care a înlocuit Vectra va fi disponibilă în România începând din ultimul trimestru al anului.
Insignia este cel mai nou model Opel pregătit să cruţe planeta. Întrucâtva.
Constructorul deţinut încă de General Motors a anunţat astăzi sosirea unui nou membru în gama ”ecoFLEX”, Insignia 2.0 CDTi ecoFLEX, care se alătură mai vechilor Agila 1.3 CDTi ecoFLEX, Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX, Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX, Astra 1.7 CDTi ecoFLEX şi Zafira 1.6 ecoFLEX Turbo.
Potrivit Opel, Insignia 2.0 CDTi ecoFLEX, care a primit cea mai puternică versiune a motorului turbodiesel de 2.0 litri, asigură un consum de 5,2 litri de motorină la fiecare sută de kilometri parcursă în regim mixt. Totodată, emisiile de dioxid de carbon se situează la 136 de grame per kilometru. Unitatea 2.0 CTDi este conformă cu normele de poluare Euro 5.
Cutie de viteze modificată şi indicator pentru schimbarea corectă a treptelor
Versiunea Insignia ecoFlex este disponibil exclusiv cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, cu raportul final extins, pentru a reduce turaţia motorului şi consumul de carburant în timpul deplasărilor în afara localităţilor.
Mai ales pentru drumurile efectuate în regim urban, Opel a amplasat pe bord un indicator de schimbare a treptelor de viteză, care semnalează şoferului momentul în care sistemul de gestionare a grupului motopropulsor consideră că schimbarea treptei de viteză reprezintă o soluţie optimă în vederea economisirii de carburant.
Pentru a evita deteriorarea capacităţilor dinamice oferite de Insignia ecoFLEX, Opel a scurtat raportul de transmisie pentru primele două rapoarte ale cutiei de viteze. Maşina accelerează de la zero la 100 km/h în 9,5 secunde, la fel ca versiunea standard de 160 cai-putere a motorului 2.0 CDTi (care consumă 5,8 l/100 km, în regim mixt, şi emite 154 g CO2/km).
De la 24.000 de euro
Motorul modelului Insignia ecoFLEX beneficiază de avantajele unui nou proces de combustie, denumit CleanTech. Dezvoltat de inginerii GM, acest sistem asigură cel mai redus nivel de consum şi de emisii posibil prin intermediul unui sistem electronic cu buclă închisă. Elementele cheie ale acestei tehnologii de economisire a carburantului sunt noii senzori piezo-rezistenţi care măsoară presiunea din fiecare dintre cele patru camere de combustie.
Insignia ecoFLEX este disponibil iniţial în versiunile de caroserie sedan şi hatchback. Varianta Sports Tourer (break) va fi lansată în această toamnă.
În România, modelul Insignia ecoFLEX va fi comercializat începând din ultimul trimestru al anului, la un preţ minim de 24.000 de euro inclusiv TVA.
Mai multe imagini în Galeria Foto.