Oficial: RS3, cel mai puternic compact Audi, intră în acţiune cu 340 de cai-putere
- Adam Popescu
- 22 noiembrie 2010, 13:55
Actuala generaţie a modelului compact Audi A3, care se apropie, cu paşi repezi, de finalul carierei, va fi completată, la începutul anului viitor, cu versiunea de top RS3.
Audi a anunţat, astăzi, că va lansa, în prima parte a anului viitor, compactul de top RS3, cea mai puternică versiune a gamei A3, disponibilă exclusiv în versiunea Sportback, cu cinci uşi.
Acestea sunt primele imagini oficiale.
RS3 este echipat cu un motor supraalimentat pe benzină de 2.5 litri, care dezvoltă nu mai puţin de 340 de cai-putere, un sistem de tracţiune integrală quattro şi o transmisie automată S-tronic.
Noul Audi RS3 surclasează actualul vârf de gamă S3, care mizează pe un 2.0 TFSI cu "numai" 265 de cai-putere.
Mai rapid ca BMW M3
Propulsorul cu cinci cilindri (utilizat şi de coupe-ul TT RS) va permite RS3-ului să se catapulteze de la zero la 100 km/h în 4,6 secunde, o performanţă superioară celei reuşite de superberlina BMW M3 (care acoperă acelaşi sprint în 4,7 secunde).
Viteza maximă a modelului Audi RS3 este limitată electronic la 250 km/h.
RS3 dispune standard de o direcţie cu asistare electromecanică, o gardă la sol redusă cu 2,5 centimetri (în comparaţie cu A3), un ecartament faţă mărit cu 4,2 centimetri şi unul spate - cu 2,2 centimetri (în comparaţie cu S3), un sistem de frânare cu discuri ventilate de 370 de milimetri pe faţă şi 310 milimetri pe spate, jante din aliaj de 19 inchi cu pneuri de 235/25 pe faţă şi 225/35 pe spate.
Fără ESP (pentru cine doreşte) şi fără 49.900 de euro (pentru cine îi are)
Sistemul electronic de control al stabilităţii - ESP - poate fi complet dezactivat de şoferii suficient de talentaţi, ca să strunească "mica bestie".
Audi le solicită clienţilor germani 49.900 de euro pentru un RS3 fără echipamente opţionale. Preţul pentru România urmează a fi anunţat.