Mondialul din Africa de Sud şi cea mai recentă ediţie a Ligii Campionilor sunt doar două dintre cele mai importante competiţii fotbalistice ale lumii în care Germania a demonstrat, dacă mai era nevoie, că este una dintre naţiunile care se descurcă cel mai bine cu mingea la picior.

Dar, oricât de pricepuţi ar fi la fotbal, pe nemţii îi iubim sau detestăm, după caz, şi pentru maşinile pe care le fac şi pe care, unii dintre noi (şi nu puţini) le conducem.

Şi, chiar dacă Bayern Munchen şi Die Manschaft fac mai mereu o figură cel puţin onorabilă în competiţiile de gală pe care le onorează, tot le este dificil să-şi compare succesele cu cele repurtate de tartorii segmentului auto premium – Audi, BMW şi Mercedes-Benz.

Vara 2010 aduce un nou val de noutăţi pe patru roţi oferite de cele trei mari mărci germane: Audi va oferi roadsterul R8 şi cu un motor V8 (care vine să se alăture încă şi mai potentului V10, cu care a fost lansată gama decapotabilă), BMW va introduce sistemul de tracţiune integrală xDrive pe noua Seria 5, iar Mercedes-Benz tocmai a relansat mega-coupe-ul CL – optimizat din punct de vedere estetic şi tehnic.
Audi R8 Spyder V8

Gama decapotabilă a supermodelului Audi R8 va fi lărgită cu o versiune mai ceva mai domoală şi mai accesibilă ca preţ.

Nu este vorba de un model "de criză", întrucât un V8 de 4.2 litri (420 de cai-putere) şi un preţ de aproximativ 120.000 de euro sunt încă mult prea mult pentru vasta majoritate a şoferilor indiferent de cetăţenia pe care o poartă.

Audi consideră însă că un preţ mai mic cu circa 30.000 de euro (în comparaţie cu versiunea V10 deja existentă) va fi considerat suficient de atrăgător pentru a lărgi bazinul clientelei acestui model.

Propulsorul de 420 de cai-putere şi 430 de Nm vine împreună cu o cutie de viteze secvenţială R-tronic, care distribuie forţa eliberată prin apăsarea pedalei de acceleraţie pe ambele punţi, prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală quattro.

Noul Audi R8 Spyder V8 sprintează de la zero la 100 de km/h în 4,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 295 km/h.

Ca şi versiunea superioară, cu motor V10, R8-ul V8 beneficiază de o structură din aluminiu cu fibră de carbon şi oferă un acoperiş retractabil clasic, fabricat din material textil.

BMW Seria 5 xDrive

Veşti bune pentru fanii BMW care locuiesc în zone cu multe precipitaţii (fie ele sub formă de ploaie sau ninsoare). Producătorul auto bavarez va completa noua gamă Seria 5 cu câteva versiuni echipate cu sistemul de tracţiune integrală xDrive.

Într-o primă fază, BMW va cupla aceasă dotare cu modelele 550i (V8, 402 CP) şi 535d (L6, 302 CP). Puterea livrată de motoare va fi transmisă celor patru roţi prin intermediul celei mai moderne cutii de viteze (de origine ZF) cu 8+1 trepte.

Pentru un plus de siguranţă, ambele Seria 5 xDrive vor oferi şi sistemul "Hill Descent Control" – asistenţă pentru coborârea pantelor.

Pe lângă xDrive, BMW va mai oferi şi un pachet special M pentru ambele versiuni de caroserie din gama Seria 5 (berlină şi touring).

Kitul care poartă numele celebrei divizii de performanţă BMW va include modificări aerodinamice, jante de 18 sau 19 inchi, tapiserie Alcantara, volan (sport) şi schimbător îmbracate în piele, inserţii de aluminiu pentru praguri.
Mercedes-Benz CL facelift

Nici producătorul Mercedes-Benz nu a rămas dator şi a prezentat primele imagini şi informaţii cu şi despre noul supercoupe CL.

Deşi principalul său atu estetic este eleganţa CL-ul etalează, după facelift, un aer ceva mai autoritar, datorită transformărilor estetice operate în principal la partea frontală. Designerii au creionat un nou set de blocuri optice prevăzute cu lumini de zi cu tehnologie LED (cum ar fi fost să lipsească?), o capotă mai bombată şi oglinzi evident mai generoase.

Dacă la capitolul look noutăţile sunt mai degrabă minore, veştile cu adevărat interesante vin dinspre partea tehnologică. Cu atât mai bine.

Astfel, inginerii germani au strecurat sub capota celei mai "cuminţi" versiuni a CL-ului (500) un nou motor pe benzină, mai mic, dar mai puternic decât cel oferit până acum. Unitatea V8 bi-turbo de 4.6 litri produce 435 de cai-putere, cu 45 mai mult decât vechiul V8 normal aspirat de 5.5 litri. Putea spate va încerca să se descurce cu cuplul maxim de 700 Nm livrat prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 7+1 trepte.

Noul Mercedes-Benz CL500 este capabil să atingă viteza de 100 km/h în mai puţin de cinci secunde cu start de pe loc (4,9 – mai exact) şi să ruleze cu maxim 250 de km/h (dar numai din cauza limitării electronice).

Cât despre versiunea CL600, ea păstrează unitatea V12 de 5.5 litri care produce 515 cai-putere şi dezvoltă un cuplu maxim de 829 Nm. Pentru puţinii care şi-o vor permite, încremenirea în vechiul proiect nici nu-i un lucru rău.