Aglomeraţia pe rutele din jurul traseului de Formula 3 îi împinge la abandon pe bucureşteni.
După ce am citit bloguri în care bucureştenii înjură Formula 3 - competiţie care începe astăzi - pentru blocarea traficului în buricul Capitalei şi ne-am ascultat prietenii plângându-ni-se de acelaşi lucru, ne-am hotărât să încercăm experienţa pe pielea noastră: turul Palatului Parlamentului pe rutele ocolitoare, la două ceasuri trecute de amiază. Am ales strategic ora pe principiul că tot omul e la serviciu, deci va fi liber. Rezultatul: 7,5 km într-o oră.
Pornim de pe Podul Hasdeu, direcţ ia Splaiul Independenţei. Kilometrul 0, ora 13.45. În faţa noastră, un şir de maşini căruia nu-i vedem capătul. Şoferul îşi aprinde prima ţigară şi-şi socoteşte timpul să vadă dacă scapă până la şase, când, regulamentar, iese din tură. Înaintăm, vorba unui ales, încet, încetişor, pe loc şi mai deloc. În stânga Palatul Parlamentului, împrejmuit de garduri metalice şi din loc în loc apărat de câte un jandarm, un şir lung de coate atârnate plictisit pe geam. Trecem pe lângă staţii de autobuz goale - oamenii preferă să meargă pe jos. 900 de metri în 15 minute
Circulând pe trei benzi sugrumate, pe ici pe colo, de maşini parcate, ajungem în Piaţa Naţiunile Unite. 900 de metri în 15 minute. De pe scările Curţii de Apel, „cârnatul“ de maşini iese bine în poză. Cotim spre Piaţa Unirii în acelaşi ritm şi felicităm poliţistul promt, care îi arată semnul „circulaţi“ unuia parcat pe dos. Scăpăm de intersecţie şi dăm în Bulevardul Regina Maria. Drumul pare liber, dar nu ne entuziasmăm. Mă gândesc dacă am luat-o bine, dar şirul de maşini în aşteptare confirmă faptul că suntem tot pe o rută ocolitoare. Din nou prilej de fotografie, din nou ţigară de nervi. Piaţa George Coşbuc. 3,5 km, ora 14.14. O sută de metri mai departe şi 15 minute mai târziu ne aflăm la Piaţa Jose Rizal. Scăpăm de intersecţie şi drumul respiră. Ne mai opresc doar intersecţiile care blochează în mod normal zona. Ajungem pe Bulevardul Eroilor, şi apoi, din nou în punctul 0. Ora 14.40, kilometrul 7,5. În faţa noastră se întinde acelaşi cârd de maşini de acum o oră. Încercăm să ne imaginăm acelaşi traseu parcurs la o oră de vârf, când oamenii merg la serviciu, îl înmulţim cu stresul bucureş teanului obişnuit, presat de timp, şi ne dăm seama că autorităţilor le place să facă glume seci. „Reacţia cetăţenilor vizavi de evenimentul «Formula 3» a fost deosebit de pozitivă. Azi (ieri - n.r.), traficul se desfăşoară normal“, declara ieri Gavrilă Pop, Şeful Direcţiei Generale a Jandarmeriei Municipiului Bucureşti (DGJMB).
VARIANTE. Şoferii sunt avertizaţi, prin intermediul panourilor, cu privire la rutele care ocolesc traseul de Formula 3
PREVĂZĂTORI. Mulţi conducători auto au ales să-şi parcheze maşinile pe trotuare, lăsând liber carosabilul
CURSELE DE LA BUCUREŞTI Mărci legendare, dar şi Logan Vedetele etapei bucureştene din campionatului FIA GT vor fi bolizii aparţinând grupei GT1. Nume de legendă precum Maserati (cu modelul MC 12), Corvette (Z06), Ferrari (550 Maranello) sau Aston Martin (DB9), fiecare dispunând de cel puţin 600 de cai-putere - cam cât şase Dacii Logan dintre cele mai puternice! -, vor concura mâine şi duminică în două curse a câte şaizeci de minute fiecare. Pe aceeaşi pistă vor concura şi 25 de echipaje autohtone înscrise în competiţia Dacia Logan Cup. Maşina naţională va deschide şi închide zilele de curse, cu două întreceri de câte o jumătate de oră.
Loganul de competiţie este propulsat de motorul pe benzină de 1.6 litri şi 90 de cai-putere, dar are câteva modificări menite să-i îmbunătăţească prestaţiile şi să-l facă mai sigur pentru piloţi. Suspensiile, jantele, pneurile şi evacuarea prezente în serie au fost înlocuite cu altele mai performante. S-a mai renunţat la scaunul pasagerului şi la banchetă, în locul lor apărând un „roll cage“ (structură de metal) protector. Organizatorii aşteaptă aproximativ 100.000 de spectatori, de astăzi şi până duminică. Preţul tichetelor este cuprins între 20 şi 115 lei pentru fiecare dintre cele trei zile de întreceri. Biletele pot fi procurate de la cele două puncte de vânzare amplasate în Piaţa Unirii, precum şi din reţeaua de magazine Diverta. Până ieri nu se vânduseră însă mai mult de 20.000 de bilete. (Cristian Ionescu)