O pălărie prea mare

O pălărie prea mare

Cea mai puternică motorizare diesel a compactului Kia cee’d nu are trecere în faţa mai civilizatei unităţi 1.6 CRDi.

Dacă vrei să conduci un Kia cee’d cu cel mai mare motor diesel, 2.0 CRDi, trebuie să te desparţi de cel puţin 16.959 de euro inclusiv TVA. Asta pentru echiparea Classic, întrucât propulsorul de 140 de cai-putere nu este oferit doar cu dotările de bază. Spre comparaţie, versiunea „low power“ (90 CP) a unităţii 1.6 CRDi poate fi cumpărată cu doar 14.181 de euro, iar cea de 115 CP, cu 14.529 - preţuri valabile pentru echiparea Base.

După ce am testat cee’d-ul cu ambele motoare diesel, putem spune că diferenţa de aproape 3.000 de euro nu se justifică decât pentru cineva care îşi doreşte să se laude cu faptul că şi-a permis să opteze pentru varianta mai scumpă.

În echiparea de bază, cee’d-ul are absolut toate dotările esenţiale unei maşini care se poziţionează pe palierul său de preţ. Classic-ul, versiunea imediat superioară, oferă relativ puţine lucruri în plus. E limpede că majoritatea diferenţei de preţ se justifică, sau, mai degrabă, ar trebuie să se justifice, prin agregatul de sub capotă.

Nu e cazul. Motorul de 2.0 litri e mai zgomotos la relanti şi pe acceleraţii decât cel de 1.6. În oraş, consumul mediu afişat de computerul de bord se dovedeşte mai mare cu câţiva litri (aproximatv 40%) pentru unitatea 2.0 CRDi. Dacă disconfortul fonic poate fi mai uşor ignorat, cel financiar, descris de incursiunile mai dese la pompă, nu trebuie trecut cu vederea.

Desigur, la drum lung, diferenţa de consum nu mai este atât de dramatică, mai ales pentru că dieselul de 2.0 litri vine acordat cu o cutie de viteze în şase rapoarte. Diferenţa destul de mică de cuplu între cele două motoare nu se face prea mult simţită la depăşirile în regim legal, singurul moment în care unitatea de 2.0 litri îşi dovedeşte clar superioritatea evidenţiindu-se atunci când se calcă acceleraţia la viteze de peste 130 km/h.

Ne puteți urmări și pe Google News