O nouă piesă cu Impact atacă pieţele internaţionale
- Loredana Costache
- 10 martie 2011, 00:02
"Today", noul single al trupei Impact, a fost licenţiat în 30 de ţări, tot atâtea locuri în care va beneficia de promovare. După ce a cucerit topurile româneşti şi regionale, trupa vrea noi teritorii.
După ce a detronat-o pe Britney Spears în Slovacia, ajungând pe locul 1 în topurile locale, Impact, una dintre cele mai bine cotate trupe româneşti, împreună cu Moving Elements, a lansat recent un nou single, "Today", care urcă în clasamente. Piesa are, de câteva zile, şi un videoclip, realizat de Matei Mocanu, un regizor relativ nou pe piaţa muzicală autohtonă. Videoclipul porneşte de la ideea unei banale petreceri, ajungând ca pe parcurs să surprindă tipologia fiecărui invitat în parte.
"Este un clip mai mult de "stare", care nu face altceva decât să sublinieze mesajul piesei: libertate, pozitivism, relaxare, bucurie", declară trupa.
Cristina şi Mayer au filmat aproximativ 12 ore, iar momentul de maximă tensiune s-a consumat odată cu sosirea pe platouri a mascotei trupei, un şarpe, care a reuşit în doar câteva secunde să pună pe fugă întreaga figuraţie.
Impact a revenit pe piaţa muzicală la începutul anului 2010, după o pauză de trei ani, cu piesa "Blame It On The Sun", care s-a dovedit a fi un real succes, dar şi cu o nouă componenţă, locul lui Rareş, fostul solist, fiind luat de Mayer, un vechi prieten şi colaborator al trupei. Rareş a hotărât că "îşi doreşte altceva de la viaţă", aşa că a părăsit trupa şi a plecat tocmai în Africa. Cristina, vocea feminină, a explicat că, în ultimul timp, cântăreţul prinsese gustul experienţelor exotice.
EVZ: Clipul se adresează doar publicului din România sau va fi difuzat şi în străinătate? Impact: În contextul actual, nu credem că se mai poate vorbi de România şi/sau străinătate, internetul a devenit instrumentul principal de promovare pentru orice artist. Odată postat pe YouTube, un videoclip devine "internaţional".
Despre clip nu putem spune cu siguranţă dacă va fi difuzat şi în străinătate în această formă sau îl vom refilma (pieţele externe sunt destul de diferite de cea autohtonă), însă despre piesă putem spune cu siguranţă că va fi difuzată şi în străinătate.
În momentul de faţă am licenţiat acest single în aproximativ 30 de ţări (Scandinavia, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Israel, Polonia, Grecia, Turcia, Belgia, Olanda etc.) şi deja în câteva a început promovarea piesei.
Lansarea clipului a avut loc săptămâna trecută la Afi Palace Cotroceni... Având în vedere că piesa noastră are un mesaj foarte puternic, "Today The World Is Mine" ("Azi lumea este a mea"), nu puteam lansa clipul într-un cadru prea sobru şi protocolar, trebuia să găsim o variantă care să fie în totală concordanţă cu ceea ce transmitem, atât prin acest single, cât şi prin muzica noastră în general. Ne doream ca lansarea să fie făcută la o destinaţie unde invitaţii să se destindă, să uite de griji şi să plece de la eveniment cu zâmbetul pe buze. Aşa a apărut ideea cu LaserMaxx (Afi Palace Cotroceni), care s-a dovedit a fi cea mai bună alegere, toţi cei prezenţi la eveniment plecând către casă cu zâmbetul pe buze, exact aşa cum ne-am propus.
Pe ce gen muzical "pariaţi"? Nu putem spune că avem un anumit gen muzical. Noi nu am folosit niciodată o reţetă anume când ne-am apucat să lucrăm la o piesă. Lucrăm în funcţie de inspiraţie, stare, moment. Avem piese cu influenţe rock, pop, dance, tech, electro. Într-adevar, avem mai multe piese care merg către acelaşi stil muzical al single-ului "Today", un trance vocal. Acest stil ne reprezintă cel mai bine tocmai pentru că este un gen muzical mult mai melodios şi elaborat faţă de ceea ce se promovează excesiv pe piaţa din România în prezent, acel curent pe care noi îl numim "popcorn".
La jumătatea anului trecut Impact împreună cu Moving Elements au lansat campania "6 în 3", prin care şi-au propus să lanseze pe piaţă câte o piesă la fiecare două săptămâni. Acum nu mai vor să mai scoată niciun album în România... Din păcate, cel puţin în România ultimilor ani, nu se mai poate vorbi despre un album. Pirateria este mult prea mare, motiv pentru care majoritatea caselor de discuri, la nivel global vorbind, au optat pentru vânzările on-line/ digitale. Noi avem foarte multe piese lucrate şi am putea lansa chiar două sau trei albume.
Sperăm ca odată cu licenţierea acestui single, "Today", la toate acele labeluri majore să putem vorbi şi de lansarea unui album, internaţional chiar.
Alte proiecte... Cel mai important proiect este promovarea piesei şi a brandului Impact în teritoriile în care am semnat un contract de licenţiere şi, totodată, acapararea a cât mai multor ţări în care să ne putem difuza piesele. Noi credem foarte mult în aceast nou single (şi în videoclipul care îl promovează, deşi, aşa cum am mai precizat, pentru străinătate trebuie să facem mici modificări), potenţialul ei şi reuşita noastră către piaţa externă, cu atât mai mult cu cât feedback-ul este unul extrem de pozitiv, iar mottoul nostru este unul pe măsură: Think Positive! (gândeşte pozitiv!). "În România ultimilor ani nu se mai poate vorbi despre un album. Pirateria este mult prea mare, motiv pentru care majoritatea caselor de discuri au optat pentru vânzările on-line/ digitale.“ CRISTINA
<iframe title="YouTube video player" width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/aJyh1FlyFvo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe title="YouTube video player" width="560" height="450" src="http://www.youtube.com/embed/aBt3V10ruaI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>