O descoperire majoră în domeniul alergiilor. Imunitatea din această perioadă a vieții e crucială
- Dosofteea Lainici
- 12 mai 2024, 20:50
Cum putem avea o imunitate mai bună. Cu ajutorul unor alimente comune și sub supraveghere clinică, o nouă cercetare încearcă să trateze copiii cu alergii severe la lapte și arahide prin stimularea imunității lor. Fundația Natasha Allergy Research Foundation, care a fost înființată după ce fiica lor Natasha a decedat în 2016 în urma unei reacții alergice severe la o baghetă cu susan, asigură finanțarea studiului. Cinci spitale din cadrul NHS participă la acest studiu, iar finanțarea se ridică la 2,5 milioane de lire sterline între ele.
Tratamentul care ar putea duce la o imunitate mai bună
Sub supraveghere clinică, persoanele care suferă de alergii sunt introduse treptat în alimentele obișnuite în cadrul studiului de imunoterapie orală (OIT), care are ca scop să le ajute să dezvolte o toleranță care le poate salva viața. Sibel Sonmez-Ajtai, consultant în alergii pediatrice și investigator principal al Sheffield Children's NHS Foundation Trust, a afirmat că acest studiu le permite să ofere pacienților alimente la care știu că sunt alergici.
Un studiu inovator
După ce a luat parte la un studiu inovator în Southampton, Thomas Farmer, în vârstă de 11 ani - care a fost diagnosticat cu o alergie severă la alune la vârsta de un an - a făcut progrese incredibile și acum poate mânca șase alune în fiecare zi. Lauren, mama sa, a descris efectul profund pe care acest lucru l-a avut asupra vieții lor, deoarece acum pot mânca o varietate mai mare de alimente și pot tolera până la șase alune pe zi fără teama de expunere neintenționată.
Ce au descoperit cercetătorii
Grație studiului, Grace Fisher, o fetiță de cinci ani din Newcastle care suferă de alergie la lapte, a ajuns să consume 120 ml de lapte zilnic. 139 de persoane cu vârste cuprinse între doi și 23 de ani s-au înscris în cadrul studiului, toate gestionând alergii la laptele de vacă sau la alune. În cazul în care studiul de trei ani va avea succes, acesta ar putea consolida argumentul pentru ca alimentele obișnuite să fie folosite ca tratamente în cadrul NHS.
Donații de la o varietate de companii, inclusiv Pret, Lidl, Leon, Uber Eats, Greggs, Tesco, Just Eat, Co-op, Morrisons, KFC, Sainsbury's, Costa, Burger King, Domino's, Kellogg's, M&S, Muller și Waitrose, finanțează studiul în numele Natasha Allergy Research Foundation. Se preconizează că rezultatele complete vor fi făcute publice în 2027, potrivit express.co.uk.