Nu mai alergăm după promoţii

Nu mai alergăm după promoţii

Mergem la fel de des la cumpărături ca în urmă cu doi ani şi suntem din ce în ce mai fideli unor mărci de cafea sau de cosmetice.

Românii îşi aleg locul din care îşi fac cumpărături în funcţie de cât de uşor pot ajunge la uşa magazinului, susţine un studiu privind consumul publicat de compania de studii de piaţă Nielsen. Dacă, anii trecuţi, cedam uşor la promoţiile şi ofertele afişate în raft de lanţurile de hipermarketuri, acum brandurile de calitate şi posibilitatea de a găsi toate produsele necesare într-un loc primează în opţiunile cumpărătorului român. În timp ce 26% dintre italieni şi 21% dintre germani schimbă magazinul în funcţie de promoţii, în România doar 14% dintre cumpărători ar renunţa la magazinul preferat dacă un competitor ar avea oferte mai atractive.

Patru din cinci cumpărători principali din oraşele mari şi medii sunt femei. „Cumpărătorii vizitează în medie trei mărci de magazine pe lună“, mai arată studiul Nielsen. În plus, românii au început să fie din ce în ce mai fideli anumitor mărci de produse. 54% dintre consumatori caută în alt magazin marca preferată de cafea, în cazul în care în magazinul frecventat s-a epuizat stocul, iar 49% procedează în mod similar pentru produsele de îngrijire personală.   Aprozarul nu dă faliment

Comerţul modern (reprezentat de supermarketuri şi hipermarketuri) continuă să se dezvolte şi în acest an, chiar dacă românii cumpără încă destul de mult şi de la magazinul din colţ. Clienţii reţelelor de retail cumpără din hipermarketuri atât produse alimentare, cât şi nealimentare. Pieţele şi magazinele de tip aprozar, alimentarele şi chioşcurile păstrează o bună parte dintre opţiunile cumpărătorilor pentru legume şi fructe, lactate, răcoritoare, dulciuri şi cafea.

Primii trei retaileri din România în funcţie de vânzările de bunuri de larg consum, Kaufland, Carrefour şi Billa, au o cotă de 10%-20% din valoarea totală a retailului, în timp ce în Europa de Vest, ponderea acestui segment se află la 40%-65%, a afirmat Bogdana Baltasiu, Client Sales&Service Manager pentru România în cadrul firmei de cercetare Nielsen.

„În Bucureşti, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumpărături pentru aproape două treimi dintre gospodării. În oraşele mari, supermarketurile şi hipermarketurile atrag cel mai mult din bugetele de cumpărături ale oamenilor, în timp ce în oraşele medii supermarketurile, discounterii şi alimentarele împart bugetele de cumpă- rături“, se mai precizează în studiu.

La finalul lunii iulie, în ţară existau 38 de hipermarketuri, lideri pe piaţă fiind Carrefour şi Real, cu câte 15 magazine. Şi numărul de supermarketuri a crescut în comparaţie cu anul trecut, ajungând la 123 de magazine. Reţeaua de supermarketuri care s-a dezvoltat cel mai mult în acest an a fost Billa, care a deschis patru noi unităţi de la finele anului 2007 până în luna iulie a acestui an, urmată de Mega Image (trei inaugură ri). Pe segmentul de cash&carry, Metro deţine cele mai multe unităţi, 23, iar pe locul doi este Selgros, cu 17 magazine. Magazinele tip discount au împânzit piaţa, avansând de la 38 la finele lui 2007, la 52 în iulie 2008.

CONSUM

Pe ce dăm cei mai mulţi banii: ţigări şi bere

Cei mai mulţi bani sunt cheltuiţi de români pe ţigări. În 2007, peste 1,5 milioane de euro s-au încasat pe produse din tutun, cu aproape 20% mai mult decât în 2006. Berea ia faţa răcoritoarelor şi apei minerale, în funcţie de banii cheltuiţi pentru aceste produse. În 2007, valoarea berii cumpărate a crescut cu aproape 30% comparativ cu 2006. Abia după vicii vine mâncarea. Dintre produsele alimentare, prioritare în căruţul de cumpărături sunt salamul, caşcavalul şi ciocolata.

Românii care îşi fac cumpărăturile în hipermarketuri aleg mai ales mâncare şi detergenţi de rufe. În hipermarketuri, produsele cele mai căutate sunt răcoritoarele, berea, salamul, detergenţii de rufe, apa minerală, ţigările, caşcavalul, iaurtul, cafeaua şi laptele dulce. Cea mai mare parte din bugetul familiei este cheltuit la hipermarket şi la supermarket, peste 81%. La chioşcuri şi la alimentară ajung doar 19% din bani, potrivit unor date pentru ianuarie 2008. În 2006, mai bine de 23% din bugetul familiei era cheltuit la alimentară, la piaţă şi la chioşcuri.

Ne puteți urmări și pe Google News