Noul Grand de pe şosele

Noul Grand de pe şosele

Ultimul model Veyron aplică sistemul de "acoperiş-umbrelă" pentru a spori viteza.

Brandurile auto exclusiviste sunt precedate de faima pe care o au. Fiecare nouă lansare presupune aşteptări mari din partea clienţilor şi temeri venite de la concurenţă. Bugatti nu lasă garda jos şi poate mult. Îşi întăreşte arsenalul cu un nou model Veyron. Botezat Grand Sport, supercarul va fi disponibil în serie limitată, numărul celor care şi-l vor putea achiziţiona fiind de 150.

Prima maşină va fi vândută prin licitaţie, iar pentru cele rămase, fanii Bugatti vor fi nevoiţi să scoată din cont 1,4 milioane de euro. Livrarea bolizilor va începe în primăvara lui 2009, dar primele 50 au fost deja antamate. Pentru acest preţ, Franz Josef Paefgen, bossul companiei producătoare, a girat un model inovator, într-o zonă în care nu mai erau multe de inventat. Umbrelă pe patru roţi Cheia stă în dotările tehnice. Deşi la prima vedere apare ca un cabrio, Grand Sport reprezintă o versiune intermediară dintre o decapotabilă şi o maşină normală. Soluţia a fost dată de plafonul detaşabil, de policarbon. Capriciile vremii nu au nicio valoare în faţa unui milionar care îşi permite un Veyron. Noul model vine la pachet şi cu un plafon pliabil, la care poate recurge în cazul în care stropii de ploaie se ivesc din senin. Prin acest sistem de decapotare parţială, constructorul a potenţat veleităţ ile sportive ale motorului şi „a suflat“ în pânzele lui Grand Sport.

Cu plafonul montat, noul Veyron atinge o viteză maximă de 407 km/h. Performanţa a fost posibilă datorită materialelor din care e făcută caroseria, iar greutatea totală abia trece de două tone. În plus, acoperişultargă a permis păstrarea intactă a şasiului O plimbare cu părul în vânt echivalează însă cu „temperarea“ până la 360 km/h. Experienţă palpitantă şi în acelaşi timp ilegală pe orice şosea din ţară. Cât mai multă benzină Pentru a asigura asemenea senzaţii tari, Bugatti a împrumutat motorul de la modelul clasic al mărcii, cu 1.001 caiputere şi tracţiune integrală. Turbo-compresorul, asistat de un intercooler - producţie proprie - face ca bolidul să ajungă de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde. Rezervorul care înghite 100 de litri de benzină prevesteşte un bolid însetat. Consumul de combustibil în zonele urbane trece de 40 de litri pentru 100 de kilometri şi scade, conform fişei tehnice, la doar 15,6 în exteriorul oraşelor.   Inginerii din Molsheim nu au făcut rabat nici în ceea ce priveşte siguranţa activă a automobilului. Structura monococă a noului Veyron este susţinută de pragurile ranforsate. De asemenea, cutia de viteze stă pe o structură individuală, din fibră de carbon.

Ne puteți urmări și pe Google News