Porsche si-a improspatat gama SUV.
In total, cele trei versiuni, Cayenne, Cayenne S si Cayenne Turbo au 1.175 de cai-putere. Cand au vazut prima oara SUV-ul Cayenne, admiratorii marcii sportive Porsche au ramas vexati. Cum a fost posibila o asemenea blasfemie?
Cinci ani si peste 100.000 de Cayennuri vandute mai tarziu, cei ingrijorati de soarta unuia dintre cele mai respectate nume din industria auto pot sta linistiti. Prin succesul sau de piata "monstrul" a asigurat existenta firmei si facut posibila continuarea legendei 911.
A doua generatie Porsche Cayenne a ajuns in Romania. Dupa cum ne puteam astepta, masina este mai mare, mai puternica si cu o lista de dotari mai impresionanta ca pana acum. Dupa cum nu ne puteam astepta, vecinatatea cu marele SUV a devenit aproape suportabila. Poate ca de vina este obisnuinta.
Masini pentru cei mai speciali Sunt oferite in continuare trei versiuni, Cayenne (cu un pret de pornire de 47.381 de euro CIP) - pentru cei care vor sa se impauneze, au bani, dar nu chiar atat de multi, Cayenne S (58.493 de euro CIP) - pentru pasionatii de moatoare V8, si Cayenne Turbo (95.576 de euro CIP) - pentru premianti si premiante.
Cayenne Turbo, un adevarat varf tehnologic Sau o nebunie. Din V8-ul supraalimentat ies 500 de cai-putere. Cand este calcata pedala de acceleratie masina tasneste ca un avion care se pregateste de decolare. Un urlet feroce de sub capota si dinspre evacuare completeaza intreaga experienta. Sprintul de la 0 la 100 km/h dureaza doar 5,1 secunde. Adica mai putin chiar decat la unele versiuni ale legendarului, supersportivului 911. Asta da realizare.
Recent, Wolfgang Duerheimer, responsabilul cu dezvoltarea noilor produse Porsche, a declarat cotidianului german "Die Zeit", citat de Reuters, ca insasi existenta companiei poate fi pusa la indoiala daca discutiile despre impunerea unor limite drastice pentru emisiile de noxe in Europa se vor concretiza intr-o legislatie restrictiva: "Un constructor ca Porsche, care ar renunta la dezvoltarea unor masini sportive, mai bune decat cele ale concurentei, ar disparea foarte repede de pe piata".
Sau poate ca nu. Cayenne a aratat ca a fost un pas indraznet, dar corect. Poate ca peste cativa ani ni se va prezenta primul Porsche cu propulsie alternativa. Ultraperformant, desigur.