Nissan Juke, extravaganţă cu colac de salvare

Nissan Juke, extravaganţă cu colac de salvare

FRĂŢIA VOLANULUI. Crossoverul Juke, lansat ieri în România, frapează prin aerul dezinhibat, diametral opus celui etalat de Micra, modelul cuminte pe care Nissan îl oferă în acelaşi segment.

E aproape natural să îmbrăţişezi o strategie de tipul "ori la bal, ori la spital", atunci când nu mai ai aproape nimic de pierdut. În urmă cu patru ani, Nissan a mizat totul pe o idee - crossoverului compact Qashqai - şi, cumva chiar spre propria mirare, a revoluţionat segmentului C.

În 2010, Nissan încearcă o lovitură similară cu Juke, o încrucişare - la scara clasei mici - între un SUV şi un model sportiv, după cum pretinde producătorul aliat cu Renault.

Interesant este că, deşi la prima vedere abordarea pare chiar mai zănatică decât în cazul Qashqai, Nissan şi-a pregătit, în acest caz, o plasă de siguranţă - noua generaţie Micra, căreia îi revine sarcina de a prinde clientela interesată de un autoturism de segment B, dar timorată de lookul şi preţul noului venit.

Nissan a lansat, ieri, în România, crossoverul Juke, o alternativă extravagantă pentru modele precum Suzuki SX4, Skoda Yeti sau chiar Mini Countryman.

Stilul strident propus de Juke, evident mai ales la exterior, este completat cu o parte mecanică destoincă, îndelung utilizată de Nissan: platforma tehnică, motoarele de 1.5 şi 1.6 litri (turbodiesel, respectiv, normal aspirat pe benzină), sistemul de tracţiune integrală All Mode 4x4-i.

Există şi noutăţi. Printre ele, un motor supraalimentat pe benzină de 1.6 litri care livrează 190 de cai-putere şi un sistem (Torque Vectoring System) care lucrează împreună cu All Mode 4x4-i pentru a amplifica agilitatea şi manevrabilitatea maşinii.

Cea mai ieftină versiune Nissan Juke (1.6 - 117 CP Visia) costă 15.490 de euro cu TVA inclusă. Vârful de gamă, 1.6 Turbo 4x4 se apropie de 25.000 de euro. Echiparea standard oferă airbaguri frontale/laterale/cortină, ABS, EBD şi ESP, aer condiţionat, radio-CD, geamuri şi oglinzi electrice.

Versiunea de top se remarcă datorită sistemului de navigaţie, camerei de luat vederi pentru marşarier sau cheii inteligente care lucrează împreună cu butonul de pornire/oprire motor.

Vezi mai multe fotografii cu noul Nissan Juke.

CASETA TEHNICĂ

Nissan Juke

Ne puteți urmări și pe Google News