Întrucât departamentul de monitorizare al CNA a fost afectat de o pană de curent voluntară (despre care am scris în postarea anterioară), nu mi-a putut fi pusă la dispoziție o statistică proprie, incontestabilă. Ea provine de la Kantar Media, societatea care asigură măsurarea audiențelor televiziunilor.  Conform acesteia,  în intervalul 8 august ora 21.30 – 10 august ora17.00, Antena 3 a difuzat  96 de ştiri în legătură cu ”plimbarea” , și 58 de spoturi ”Plimbarea libertății”, difuzate câte două în fiecare oră de emisie.  La acestea, se adaugă 52 de difuzări ale spotului ”Plimbarea libertății” de către Antena 1. Kantar Media nu a înregistrat știri difuzate de postul generalist, dar este greu de crezut că acestea nu au fost difuzate în buletinele de știri. În plus, Kantar Media nu înregsitrează spoturile din intervalul nocturn 02.00 – 07.00, adică cinci ore de emisie. Iată de ce este importantă propria monitorizare a CNA, 24 de ore din 24. Acum poate că se înțeleg mai bine motivele unei pene de curent la timpul potrivit, în zona de monitorizare a CNA.

Din propria-mi monitorizare, reiese că spoturile ”Plimbarea libertății” au fost urmate, fiecare, de un alt spot în care, pe imaginile cu o mulțime participantă la un eveniment al Antena Group, era montată din off vocea lui Mircea Badea, care întreba: ”Dacă oamenii răi vin după mine și după Mihai Gâdea, cine ne apără?”. Așadar, se adaugă încă 58 de spoturi de incitare la protest difuzate pe Antena 3. Nu am monitorizat dacă Antena 1 a difuzat la pachet cele două spoturi, așadar, nu dublez numărul spoturilor în favoarea protestului difuzate pe Antena 1. Adaug  însă câte două spoturi ori cinci ore pe noapte nemonitorizate de Kantar Media ori două nopți (vineri spre sâmbătă și sâmbătă spre duminică) și obțin încă 20 de spoturi doar pe Antena 1. Antena 3 dublează numărul, având în vedere că a difuzat, legate, două spoturi pro-miting: plus 40 de spoturi pe durata nopții.  Aritmetica spoturilor difuzate de Antena 3 în 43 de ore de emisie arată 156 de spoturi și 96 de știri. Adunăm și 78 de spoturi difuzate de Antena 1 și obținem 234 de spoturi și 96 de știri, adică un total de 330 de producții audiovizuale doar în legătură cu acțiunea ”Plimbarea”. Nu am socotit orele de emisie dedicate dezbaterilor, deși în fiecare dezbatere s-a vorbit mult despre această mișcare de protest față de o hotărâre judecătorească definitivă sau, după unii, de solidarizare cu Antena 3.

Exemple de știri difuzate de Antena 3:

9 august, ora 11.29 – Titluri: Antena 3 e aici!, Antena 3, confiscată de Kovesi! În direct, prin telefon, Iosif Bălan, secretar gen. Sindicatul Cadrelor militare disponibilizate, afirmă că vor fi în jur de 10 000 de participanţi din partea Sindicatului, se vor alătura şi se vor plimba în jurul Cotroceniului în fiecare seară. Îi mulţumeşte lui M.Badea pentru idee

9 august, ora 12.00 – Titlul ştirii: Antena 3, confiscată de Kovesi. Jurnaliştii Antena 3 pornesc în plimbare, duminică la ora17.00! Prezentatorii, realizatorii dar şi ceilalţi membri ai echipei au anunţat că se vor plimba împreună prin Bucureşti, vor face mişcare, vor discuta şi vor vizita zona Cotroceniului. Să ştiţi că nu vom chema pe nimeni alături de noi, dar ne vom bucura de orice întâlnire cu telespectatorii Antena 3 şi cu cei care ne susţin!-Difuzare fragment emisiune “Sinteza Zilei”din data de 08.08.2014

9 august, ora 14, Titlul știrii: Telespectatorii, alături de Antena 3. Plimbarea libertăţii. Jurnaliştii Antena 3 pornesc în plimbare, duminică la ora17.00! Prezentatorii, realizatorii dar şi ceilalţi membri ai echipei au anunţat că se vor plimba împreună prin Bucureşti, vor face mişcare, vor discuta şi vor vizita zona Cotroceniului. Să ştiţi că nu vom chema pe nimeni alături de noi, dar ne vom bucura de orice întâlnire cu telespectatorii Antena 3 , cu cei care ne susţin!-Difuzare fragment emisiune “Sinteza Zilei”din data de 08.08.2014

NOTĂ: spoturile ”Plimbarea libertății” sunt considerate  Promo Corporate, adică au același regim precum promo-urile de autopromovare a emisiunilor proprii trustului, și nu au caracter comercial

Articolul a fost publicat şi pe blogul Narcisei Iorga: Despre audiovizual

Te-ar putea interesa și: