În urma liberalilor, la Ministerul Transporturilor rămâne o tonă de hârtii: studii de fezabilitate sau prefezabilitate şi proiecte tehnice pentru principalele proiecte de construcţie de autostrăzi.
Şeful instituţiei, Ludovic Orban, a precizat ieri că în mandatul său au fost daţi în folosinţă 72 de kilometri de autostradă.
El a menţionat că şefia sa pe fotoliul de ministru nu trebuie măsurată doar în kilometri de autostradă deschişi circulaţiei. „Ar trebui să se ţină cont şi de studiile de fezabilitate sau proiectele tehnice finalizate“, a spus Orban. Potrivit acestuia, viitorul ministru va putea da drumul licitaţiilor pentru mai toate tronsoanele de autostradă, atât pe coridoarele paneuropene IV şi IX, cât şi pe Comarnic-Braşov, al cărui constructor îl vom afla în luna ianuarie 2009.
Oficialul a precizat că, de când a ajuns el la cârma ministerului, la Autostrada Transilvania s-a lucrat de 500 de milioane de euro, iar pe Bucureşti-Ploieşti, de 100 de milioane de euro. „La Autostrada Transilvania s-au finalizat proiectele tehnice şi pe tronsoanele 3A (Gilău - Mihăeşti) şi 3B (Mihăeşti - Suplacu de Barcău), lucrările putând începe de îndată ce realizăm exproprierile necesare“, a menţionat Orban.