Modelele de top, în spatele podiumului

Modelele de top, în spatele podiumului

După Kate Moss sau Natalia Vodianova, Eva Herzigova debutează și ea în lumea modei cu propria colecție, lansată recent pentru marca franceză Etam.

După ce actriţa spaniolă Penelope Cruz şi sora ei, Monica, şi-au „împrumutat” ideile pentru lansarea unor linii de îmbrăcăminte pentu brandul Mango, la fel ca şi renumitul scriitor brazilian Paolo Coelho, topmodelul internaţional Eva Herzigova şi-a lansat propria linie de haine pentru brandul francez Etam, numită „Eva Herzigova. Pour 1.2.3”.

Despre colecţia, alcătuită din blugi, fuste cu imprimeuri gypsi, trenciuri, dar şi rochii lungi de seară din mătase, Herzigova a declarat că a fost o „experienţă distractivă”.        

Herzigova, creatoarea propriilor haine, în adolescenţă

„Pentru că mi-am creat singură hainele încă de tânără, pe când locuiam în Cehia, am ştiut cum să le asamblez sau cum să mă gândesc la fiecare detaliu. Când vine vorba despre haine, sunt o perfecţionistă, am întotdeauna pretenţii mari şi vreau să port lucruri care au un preţ rezonabil, dar care sunt şi luxoase”.

De asemenea, topmodelul rus Natalia Vodianova lansa, în urmă cu doi ani, propria ei colecţie de lenjerie pentru firma Etam, numită „Natalia Pour Etam”, la Paris, sub privirile colegei de breaslă, Herzigova. Însă, o deschizătoare de drumuri pentru manechinele internaţionale care au devenit ele însele mici creatoare de modă poate fi considerată Kate Moss. Frumoasa britanică şi-a început colaborarea cu lanţul de magazine Top Shop în 2007.       

Surorile Cruz, promotoarele unor noi trenduri

Un alt brand celebru de îmbrăcăminte care a apelat la vedete consacrate pentru a crea linii de haine este retailerul spaniol Mango. Astfel, surorile Cruz, îşi lansau, în urmă cu doi ani, prima colecţie vestimentară realizată pentru lanţul de magazine Mango.

Despre apariţia pe piaţă a unei linii de haine, colecţie inspirată din anii ’50-’70, Penelope Cruz, spunea într-un interviu că este o dorinţă mai veche, pe care a reuşit să o pună în practică.

Stilul proaspăt şi extravagant pe care l-au adoptat cele două surori şi, poate, şi succesul hainelor create de ele au făcut ca, anul trecut, fetele să-şi lanseze o altă colecţie, de astădată inspirată din tradiţia japoneză.

Iar dacă lansarea unei astfel de colecţii poate fi considerată o strategie perfectă de marketing, actriţa spaniolă, în vârstă de 36 de ani, spunea că „persoanele publice, ca urmare a vizibilităţii lor, pot lansa tendinţe”.      

„Material Girl” revine

După colaborarea Madonnei cu casa de modă suedeză H&M, regina muzicii pop anunţa, luna trecută, o altă colaborare, cu brandul american Macy’s, pentru o linie de îmbrăcăminte pentru copii.

Colecţia, numită sugestiv „Material Girl”, la care cântăreaţa a lucrat împreună cu fiica ei Lourdes, urmează să apară în magazinele americane din această vară. Nu numai manechinele şi artiştii s-au implicat în crearea de haine.

O asociere destul de neobişnuită cu lumea modei, după cum ar spune unii, poate fi considerată cea a scriitorului Paolo Coelho. Acesta a creat anul trecut o minilinie de tricouri imprimate cu citate „împrumutate” din cărţile sale. Implicarea scriitorului în „crearea” hainelor a fost însă una caritabilă.        

ÎN ROMÂNIA

Andreea Raicu, printre iniţiatoare în modă

Și vedetele din România au încercat, în ultimii ani, să-şi pună ideile în aplicare în domeniul modei, chiar dacă au creat ţinute pentru propria linie de haine, şi nu pentru mărci celebre.

Astfel, Andreea Marin Bănică îşi lansa, la sfârşitul anului trecut, prima colecţie de haine pentru bebeluşi, în colaborare cu creatoarea de modă Irina Schrotter. Numită „Violet by Andreea Marin Bănică”, colecţia a reprezentat un prilej pentru fosta prezentatoare de a dona o parte din banii strânşi din vânzări copiilor bolnavi.

Tot în colaborare cu Irina Schrotter, Andreea Raicu scotea pe piaţă o colecţie de tricouri inscripţionate cu diverse mesaje haioase. De asemenea, vedeta Prima TV urmează să-şi lanseze, cât de curând, următoarea colecţie de haine.

Și Mihaelei Rădulescu i-a surâs ideea unei linii de îmbrăcăminte şi s-a inspirat din hainele purtate de fiul ei, Ayan. Astfel, vedeta şi-a deschis, împreună cu fostul său soţ, o serie de magazine, numite „Picioru gras” (poreclă dată de Elan Schwartzenberg băiatului său) în mai multe oraşe din ţară.

Ne puteți urmări și pe Google News