Alfa Romeo a lansat în România, la mijlocul acestei săptămâni, un model de clasă mică dresat să atace „clasicul” britanic.
Lumea nu a dus niciodată lipsă de maşini sport scumpe, berline extravagante sau decapotabile premium. Există însă o penurie de modele mici, foarte bune pentru traficul urban, atente la resursele şi la sănătatea planetei, dar, în acelaşi timp, suficient de exclusiviste pentru a-l face pe cumpărătorul cu resurse financiare să se simtă împlinit.
Alfa Romeo a lansat săptămâna aceasta o astfel de maşină în România. MiTo („Mi” de la Milano şi „To” de la Torino) este cel mai mic model din portofoliul constructorului italian, situându-se, ca dimensiuni, sub compactul 147. Cu o lungime care abia depăşeşte patru metri, MiTo se încadrează perfect în noile limite ale clasei mici. Acolo unde s-a lăfăit până acum un singur model premium - Mini.
Oricât de drăgălaş, renăscutul Fiat 500, prezent de anul trecut şi la noi, e un model prea popular pentru a corespunde criteriilor de exclusivitate, iar Smart Fortwo, oricât de scump ar fi pentru un autoturism limitat la două locuri, nu are suficiente resurse de şarm ca să ofere o experienţă cu adevărat memorabilă.
Ar mai fi Toyota IQ, „smart”-ul japonez cu look amuzant, preţ piperat şi 3+1 locuri, dar acesta n-a ajuns deocamdată în România.
Rămâne, aşadar, pe umerii lui Mini şi, începând din această săptămână, ai lui MiTo să-şi dispute segmentul „de fiţe” din clasa subcompactă. Trei uşi, tot atâtea motoare
MiTo dispune de o singură versiune de caroserie, cu trei uşi. Accesul la banchetă se face după rabatarea scaunelor din faţă. Portbagajul are o capacitate de numai 270 de litri, o valoare totuşi normală pentru această categorie.
- Gama de motorizări a noului model cuprinde o unitate pe benzină de 1.4 litri - într-o versiune normal aspirată (80 CP) şi una supraalimentată (120-155 CP) - şi două pe motorină (1.3 Multijet - 90 CP şi 1.6 Multijet - 120 CP). Toate motoarele sunt conectate la o cutie de viteze manuală cu 6Â1 rapoarte, care canalizează cuplul motor către puntea faţă.
- Cea mai sprintenă versiune este 1.4 T (155 CP), care accelerează de la zero la 100 km/h în numai opt secunde. Varianta normal aspirată a motorului pe benzină „garantează” cel mai lent sprint - 12,3 secunde până la sută.
Consumul mediu este unul dintre punctele tari ale noului model. În funcţie de unitatea aflată sub capotă, MiTo are nevoie de 4,5 până la 6,5 litri de combusibil pentru a acoperi 100 de kilometri în regim mixt (urban/extraurban).
Preţuri începând de la 13.990 de euro
MiTo e comercializat în două echipări, Progression şi Distinctive. Între dotările de siguranţă regăsim: şapte airbaguri (inclusiv airbag pentru genunchii şoferului), VDC (echivalentul ESP-ului la Alfa), dar şi sistemul D.N.A (un selector de comportament dinamic).
Confortul e asigurat de prezenţa aerului condiţionat manual, radio-CD-ului (MP3), geamurilor şi oglinzilor acţionate electric, închiderii centralizate cu telecomandă, precum şi a volanului îmbrăcat în piele cu comenzi audio şi coloană ajustabilă pe două direcţii şi a scaunului destinat şoferului, cu suport lombar.
- Preţurile pornesc de la 13.990 de euro şi ajung la 19.490 de euro (inclusiv TVA). În comparaţie, un Mini One, mai consacrat, dar mai slab echipat, pleacă de la 15.934 de euro.