Fiindcă tot mai multă lume critică promovarea unor personaje ca „Vulpița” și „Viorel”, Mirela Vaida a decis să ia atitudine. Prezentatoarea admite că, de la Acces Direct, „copiii nu au ce învăța”, dar în același timp prezintă cifrele audienței și lovește în ipocrizia oamenilor.

Într-o postare pe contul personal de Facebook, Vaida explică de unde a pornit „cazul Vulpița”, cine sunt personajele și încheie prin a le reaminti românilor că tot ei, cei care critică, sunt și telespectatori fideli ai emisiunii Acces Direct.

„Este incredibil cât de mediatizată și de hulită, dar și de urmărită, este această emisiune cu cele două personaje: Veronica, zisă Vulpița, și Viorel! Totul a pornit de la o alarmă falsă: un presupus viol dovedit a fi un «amantlâc în serie». Telenovela a început! Restul a venit de la sine! Nu am înțeles nici până azi de ce aceste personaje au electrizat publicul, de ce au devenit un «caz național», comentat de toată lumea! E clar că, dacă de mai bine de o lună, peste două milioane de telespectatori, uneori chiar trei milioane??, privesc cu sufletul la gură această poveste, ea va continua!”, scrie Mirela Vaida.

Pentru cine nu știe, avem de-a face cu „povestea reală de viață a unui cuplu din cel mai sărac județ al UE, fără educație și fără loc ce muncă, asistat social, dar care se confruntă cu probleme de familie, des întâlnite și la case mai mari! Nu am prezentat și nu prezentăm acest subiect ca pe un exemplu de urmat! Sub nicio formă! Ci ca pe o realitate des întâlnită, produs al societății românești!”.

Mirela Vaida este de acord că tinerii „NU AU CE ÎNVĂȚA de aici! Decât ce să facă pentru a nu ajunge în această situație! Dar copiii nu au ce învăța, în general, de la tv! Eu, ca prezentator de emisiuni zilnice, și noi, ca echipă, nu putem fi decât bucuroși că publicul, cel care are de ales între Antena 1 și alte posturi tv, sau între a se uita și a nu se mai uita la acest subiect, ne alege, zilnic, în număr atât de mare!!! Fără ipocrizie, acesta este scopul oricărei emisiuni tv: interesul publicului!! Atâta timp cât un produs are căutare, el nu se va opri! E lege universală! Și să lăsăm falsa pudoare!”.

Dorind să arate că ea doar oferă publicului ceea ce dorește să vadă, Mirela Vaida prezintă următoarea „cercetare de piață”: „M-am uitat acum pe youtube. Știți cine e in îrending azi? Copilul de Aur, Culiță Sterp, Florin Salam și Carmen de la Salciua… Deci… Asta ziceam și eu! Tre’ să plec la muncă! Ne vedem la 5!”.

În final, prezentatoarea le reamintește criticilor soarta unei alte emisiuni: „În urmă cu 2 ani începeam, plină de entuziasm, emisiunea «Totul pentru dragoste», cu psihilogi invitați permanent, cu invitați unul și unul: de la medici de renume ce salvează sute de vieți de copii, femei și mame supereroine care au luptat pentru copiii lor și i-au adus pe marile podiumuri ale lumii, până la mari artiști de operă, actori consacrați și mari sportivi! Știți cum a sfârșit emisiunea? După 3 luni a fost scoasă rușinos de pe post din cauza minimului istoric de audiență înregistrat! Nu s-a uitat nimeni! Am rămas fără locuri de muncă vreo 50 de oameni! Ăsta este adevărul trist!”.