Ministrul Transporturilor vrea să dubleze preţul centurii Ploieştiului
- Adam Popescu
- 1 decembrie 2008, 04:15
Lărgirea de la două la patru benzi a centurii de Vest a Ploieştiului ar putea scoate din buzunarul statului cu circa 113% mai mulţi bani.
Cu un contract semnat pentru 76,6 milioane de lei, firma Pa&Co, condusă de omul de afaceri Costel Căşuneanu, ar putea încasa la finalizarea lucrărilor circa 163,7 milioane de lei, potrivit unui document propus spre avizare la sfârşitul săptămânii trecute în consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor.
Dacă în urmă cu o lună, Compania de Drumuri estima că valoarea lucrărilor suplimentare, necesare la toate cele cinci pasaje şi de sporire a siguranţei circulaţiei, se ridica la circa 35 de milioane de lei, în şedinţa de joi a consiliului tehnico-economic al ministerului, valoarea propusă spre avizare ajungea lejer la 87 de milioane de lei, cu circa 113% faţă de suma cu care Pa&Co şi-a adjudecat contractul. Legea permite ca majoră- rile ulterioare de costuri să nu depăşească jumătate din valoarea contractului aprobat iniţial. Majorare peste valoarea aprobată de guvern
Suma propusă spre avizare de Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti depă- şeşte cu circa 6 milioane de lei suma aprobată prin hotărârea de guvern de anul trecut.
„După şedinţa de joi, convocată în grabă, a urmat o nouă şedinţă vineri. S-a acordat totuşi un aviz favorabil, urmând ca marţi (mâine - n.r.) regionala Bucureşti să vină cu cifre care să nu sară de valoarea estimată în 2007 de executiv“, ne-au declarat surse din minister care au solicitat anonimatul.
Potrivit mai multor surse, chiar ministrul transporturilor, Ludovic Orban, ar fi cerut coborârea sumei sub valoarea aprobată în 2007, pentru că altfel firma lui Căşuneanu ar fi primit mai mulţi bani doar după aprobarea de guvern a unor noi indicatori tehnico-economici.
Potrivit lui Dan Balcanu, administratorul firmei Pa&Co, până acum s-a lucrat după contract. „Acum aşteptăm să vedem dacă va avea loc o suplimentare de fonduri. Dacă ne vor cere lucrări suplimentare, este normal să se suplimenteze şi banii alocaţi proiectului. Noi am cerut pentru lucră ri ca valoarea finală a proiectului să crească de la 76 de milioane de lei la 106 milioane de lei“, a precizat Balcanu. Gata cu şase luni mai târziu
Actul, care a primit totuşi avizul CTE-ului ministerului, propune şi prelungirea termenului de execuţie a lucrărilor cu şase luni, astfel că pe cei circa 13 kilometri de centură lărgită a Ploieştiului se va putea circula integral nu mai devreme de primăvara lui 2010.
Compania de drumuri a decis zilele acestea ca şi firma lui Nelu Iordache, Romprest, să primească cu 50% mai mulţi bani pentru salubrizarea până în aprilie 2009 a celor două autostrăzi care leagă Bucureştiul de Piteşti şi Constan- ţa. Romprestul va încasa astfel până în aprilie cu circa 1,1 milioane de lei mai mult faţă de suma negociată iniţial.