Mesajul "sugerează multe, mai ales băieţilor cu multă imaginaţie", dar nu este relevant, abordarea fiind mult prea agresivă, consideră creativii de la două agenţii de publicitate.
În urma scandalului iscat ieri pe tema afişului „aranjat” de bloggerul Zoso şi „promovat” de Antena 2 fără verificarea sursei în cadrul unei emisiuni de dimineaţă, prin care imaginea Mihaelei Rădulescu a fost prejudiciată, câţiva publicitari au acceptat provocarea de a comenta relevanţa mesajului şi a imaginii vedetei trustului Intact pe afişul unei campanii împotriva fumatului.
Din start, Adrian Boţan, directorul de creaţie al McCann Erickson, a tranşat problema: „Mesajul campaniei este corect, dar folosirea lui ca pe o sperietoare îl face să eşueze definitiv.” Publicitarul explică mai departe: „Bărbaţii sunt sensibili la glumele despre potenţa lor, devenind defensivi şi opaci la abordarea frontală a subiectului.”
Silviu Nedelschi, group creative la agenţia Publicis, a spus că a înţeles „unde bate” mesajul campaniei, „dar nu m-a dus neapărat la problema socială pe care îşi doreşte s-o combată: impotenţa tabacică, să-i spunem”. Cu alte cuvinte, continuă publicitarul, “mi-a comunicat că există şi alte plăceri pe lume în afară de fumat, aluzia celorlaltor plăceri fiind clară: să petreci intim cu Mihaela Rădulescu, de exemplu”. Dar ce răspuns găseşte Nedelschi, şi probabil şi alte câteva sute de bărbaţi la întrebarea campaniei? “Nu, nu e singura mea plăcere. Şi plec mai departe.”
"Ia Mi’aelo, vino să vezi ce-mi provoci..."
Astfel, deşi publicitarii găsesc mesajul destul de sugestiv, ţinând cont de publicul căruia i se adresează, relevanţa lui lasă de dorit, iar folosirea imaginii Mihaelei Rădulescu este comentată diferit de cei doi specialişti.
Silviu Nedelschi: “Din nou Mihaela Rădulescu? Mi-a vândut atâtea, mi-a zâmbit doar mie de prin toate chioşcurile de ziare. Mă sufocă! Acum apare despuiată şi-mi propune altceva. Nu mie personal, pentru că nu fumez. Dar dacă fumam, nu puteam decât să zâmbesc şi să-i răspund «nice try». Şi nu pot să nu mă gândesc la un trend al vedetelor dotate: dezbrăcarea pentru cauze sociale - antifumat, anti-blănuri. Self-promo, pun pariu.”
Adrian Boţan: “Folosirea în campanie a unei femei puternice şi celebre într-o postură atât de agresivă nu face decât să trezească tradiţionalul machism al şoferului de taxi românesc în sensul (auzită pe bune): «Ia Mi’aelo, vino să vezi ce-mi provoci...» obţinând exact ceea ce nu şi-au dorit realizatorii campaniei. Acelaşi lucru se manifestă şi la Zoso, dar sub o altă forma şi cu mai mult umor. Un alt efect care era uşor de anticipat e scandalul media, care nu face decât să dăuneze imaginii vedetei sau cauzei pe care o promovează.”
“Singura vină pe care i-aş atribui-o acestui Zoso ar fi umorul bădărănesc"
Publicitarii cu comentat şi modul în care au reacţionat părţile implicate în scandalul mediatic izbucnit ieri, respectiv Mihaela Rădulescu, Zoso şi Antena 2, făcând referire şi la faptul că nereglementarea internetului nu poate împiedica pe nimeni să facă astfel de „glume”.
“Singura vină pe care i-aş atribui-o acestui Zoso ar fi umorul bădărănesc. Nu că n-ar fi şi el savuros când e bine făcut. E treaba lui Zoso şi doar a lui ce postează pe blog şi cum îşi pierde timpul. Trecând la minţile strălucite din "trust"... aş avea ce spune, dar m-aţi cenzura. Dovada de neprofesionalism numită de Mihaela Rădulescu este un eufemism perfect”, a spus Nedelschi.
Boţan a adăugat: “Internetul îţi asigură anonimitate şi astfel de glume vor exista chiar dacă va fi reglementat. Sigur că jurnaliştii au responsabilitatea de a verifica, dar cu puţin bun simţ ar fi putut să îşi dea seama şi singuri că e o parodie. Reacţia Mihaelei Rădulescu în emisiune a fost corectă.” CITIŢI ŞI: