Grupul deţinut de familia Voiculescu a obţinut licenţe pentru trei posturi noi: Arenna (sport), Top TV (muzical) şi Business TV, care se vor adăuga celor patru deja existente.
Antena 1 îşi completează portofoliul de canale de nişă. Ieri, grupul deţinut de familia Voiculescu a obţinut de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) trei licenţe: Arenna TV (sport), Top TV (muzică) şi Business TV, potrivit Mediafax. Investiţia totală anunţată se ridică la 3,2 milioane de euro. Intact înteţeşte astfel lupta pentru piaţă cu Pro TV, care deţine, la rândul lui, un canal sportiv (sport.ro) şi unul muzical (MTV). Documentare pe Arenna TV Arenna TV, canalul de sport, mizează, printre altele, pe documentare despre istoria unor cluburi sportive din ţară şi din străinătate, care vor fi difuzate din oră în oră, şi jurnale de ştiri sportive. Va fi lansat în aproximativ şase luni. „Va fi o platformă comună, vom folosi atât reporterii Antenei 1 şi Antenei 3, cât şi pe cei de la «Gazeta Sporturilor »“, a declarat Cristian Creţu, director al Departamentului Sport de la Antena 1, coordonatorul proiectului. Fotbalul va fi predominant: meciuri din Cupa României, din Cupa UEFA, dar şi din Liga I, Antena 1 intenţionând să participe la licitaţia organizată de LPF pentru meciurile din campionat. Totodată, pe noul post vor fi difuzate şi meciuri de futsal (fotbal în sală) şi de fotbal feminin, parte a pachetului câştigat de Antena 1 odată cu meciurile oficiale ale echipei naţionale. „Vor fi mai multe informaţii, mai multe transmisii live şi, pe lângă fotbal, vom merge şi pe difuzarea altor sporturi“, punctează Cristi Creţu din viitorul program al postului. Top TV, postul muzical, se va axa pe ideea de music&travel. „Nu vom veni cu megaproducţii gen Antena 1, nu ne vom lansa în investiţii deosebit de costisitoare, vom avea filmări proprii din stradă, din spaţii publice, de pe clădiri“, a spus Rodica Minculescu, director Romantic FM, post de radio al grupului Intact. Business TV vine să completeze sectorul de presă specializat al Intact (pe lângă „Săptămâna financiară“ şi nou-lansatul cotidian „Financiarul“). Deocamdată, singurul post de nişă concurent este The Money Channel (Realitatea-Caţavencu). „Business TV se va adresa românilor care doresc să-şi deschidă o afacere. Ne vom orienta către subiecte hard din macroeconomie, imobiliare, construcţii şi low-business, precum turism, divertisment, servicii“, a spus Gabriela Vrânceanu-Firea. PIAŢĂ Luptă strânsă pe sport şi muzică
Cel mai vizionat canal de sport este sport.ro (din portofoliul Pro TV), cu o medie de 35.000 de telespectatori în mediul urban, urmat de Eurosport (26.000). La mare distanţă, Telesport, care deţine în prezent drepturile de difuzare a meciurilor din Liga I, are doar 5.600 de telespectatori, iar Sport 1 şi Sport Klub sunt în coada topului, cu mai puţin de 3.000. Dintre posturile muzicale, domină cele de muzică populară: Etno TV (36.000 de telespectatori), Taraf TV şi Favorit TV. Urmează Kiss TV (11.000), MTV şi UTV.