Averea si statutul social ii propulseaza pe bogati in cursa pentru achizitionarea unor masini-unicat ce valoreaza peste 500.000 de euro.
Listele de asteptare pentru cele mai scumpe masini din lume sunt deja „pline” cu 3-5 ani de zile inainte ca modelul sa fie scos la vanzare. In ultimii ani, producatorii de masini luxoase precum Bentley, Bugatti, Ferrari sau Rolls Royce se mandresc cu profituri cu peste 50a mai mari decat anul precedent, in conditiile in care modelele cele mai scumpe ajung exclusiv la „clientii de casa” selectati de companie.
In Marea Britanie, pentru noul model Ferrari 599, bogatii care vor sa-si imbunatateasca colectia de masini asteapta deja de trei ani. Pentru un Rolls-Royce Phantom Coupe vor astepta insa in jur de cinci ani, dupa estimarile facute de directorii dealerilor de masini exclusiviste din Londra.
Modelul Ferrari 599 are un pret de „lista” de 180.000 de lire sterline (266.000 euro), dar accesul dificil in clubul oamenilor avantajati sa-si cumpere o astfel de masina i-ar putea aduce proprietarului un profit de peste 50.000 (74.000 de euro) de lire daca se decide sa o vanda imediat dupa ce a intrat in posesia ei. In plus, clientii norocosi isi pot permite sa vanda masina catre un alt dealer si sa obtina usor un profit mult mai mare.
Un Rolls Royce Phantom Coupe care se vinde de la producator la pretul de 300.000 de lire (444.000 de euro) a fost de curand vanduta la o actiune caritabila gazduita de starul pop Elton John cu peste 800.000 de lire sterline (1,18 milioane de euro), potrivit cotidianului britanic „The Times”.
Conditii exclusiviste
Daca modelele de 200.000-300.000 de euro se vand „la liber”, adica oricine dispune de aceasta suma isi poate completa colectia din garaj cu masini de lux, modelele in serie limitata sunt accesibile doar oamenilor de casa ai Ferrari, Bugatti sau Bentley: oameni de afaceri cu averi de milioane de euro, proprietari ai unor exemplare-unicat sau proprietari ai unor masini de sute de mii de euro ajunse pe piata in serie limitata.
Confortul pentru clientii Ferrari nu se limiteaza doar la masina. Membri ai cluburilor din intreaga lume, acestia beneficiaza de avantaje si au acces la evenimente si vacante exclusive.
AVERE PE PATRU ROTI
Se intrec in masini scumpe
Bogatii din Romania au ajuns si ei in cluburile selecte ale producatorilor de masini luxoase si numarul acestora va creste anul viitor, cand Ferrari isi va deschide o reprezentanta langa Bucuresti, pe DN 1.
> Ion Tiriac. Garajul sau adaposteste automobile ce depasesc suma de 50.000.000 de euro, de cinci ori mai mult decat valoarea totala a masinilor expuse la Luxury Car Show Romania, expozitie ce a avut loc la sfarsitul lunii mai. Ferrari, Lamborghini Diablo, Chevrolet Corvette, Jaguar XJ220, Ford Mustang, o adevarata „colectie” de Mercedesuri, un Citro‘n din anul 1934, un Maybach 57 sunt doar cateva dintre masinile lui Tiriac.
In plus, cel mai bogat roman tine cateva masini si in garajul de la Monte Carlo: un Porsche 959, un Peedster, un Citro‘n si un Maserati.
> Gigi Becali. Patronul echipei de fotbal Steaua se lauda ca are una dintre cele mai scumpe masini din Romania: un Maybach pe care a platit in jur de 500.000 de euro.
> Irinel Columbeanu. Omul de afaceri a cheltuit si el peste 820.000 de euro pentru doua masini de lux: un Bentley si un Rolls Royce. Modelul Bentley pe care a dat 600.000 de euro este singurul din lume in doua culori si cu perdelute.