Masinile asiatice domina autoritar topul fiabilitatii

Masinile asiatice domina autoritar topul fiabilitatii

Mazda, Honda, Toyota si Mitsubishi ocupa primele pozitii ale topului fiabilitatii, intocmit de societatea Warranty Direct.

Un studiu care a cuantificat problemele tehnice aparute la peste 450.000 de autoturisme cu varsta intre trei si noua ani arata ca masinile care pun cele mai putine probleme sunt produse in Japonia si Coreea de Sud.

Mazda este brandul cu cele mai fiabile autoturisme, potrivit unui studiu exhaustiv realizat de societatea Warranty Direct pe un lot de peste 450.000 de autoturisme cu vechime intre trei si noua ani din Marea Britanie si Statele Unite.

Cercetarea a luat in calcul defectiunile tehnice raportate la fiecare 100 de polite de garantie vandute proprietarilor cu masini cu varsta cuprinsa intre trei si noua ani.

Duncan McClure Fisher, managing director la Warranty Direct, apreciaza ca acesta este genul de raport pe care producatorii „ar prefera sa nu-l vedem”. Un motiv, spune el, ar fi faptul ca „informatiile prelucrate provin de la masini reale, care au facut kilometri reali”.

Primele marci europene: Mini si Citroen

In urma studiului s-a stabilit ca doar 8,04% din automobilele Mazda luate in evidenta s-au confruntat vreodata cu o problema mecanica. La mica distanta se afla Honda, cu un procent de masini cu probleme apropiat de 9%. Toyota, un al treilea producator nipon, completeaza podiumul cu un numar aproape dublu de defectiuni tehnice identificate.

Producatorii asiatici se evidentiaza aproape la unison, ocupand primele opt locuri ale acestei ierarhii si zece din primele 12. Dominatia lor este intrerupta de doua marci europene, Mini si Citroen, clasate, in aceasta ordine, pe pozitiile noua si zece.

Autoturismele nemtesti nu au impresionat

Prima marca germana din top este Porsche, dar abia pe locul 16. BMW se plaseaza mediocru, doua locuri mai jos. Mercedes urmeaza la alte doua lungimi. Volkswagen (23) este surclasata de Rover (21), un brand trecut mai degraba in istorie, iar Audi (27) se afunda in periferia clasamentului. Fiat (17) surprinde cu o plasare in prima jumatate a ierarhiei, in fata majoritatii marcilor nemtesti cu o imagine superioara.

SUV-urile, la periferie

Potrivit rezultatelor decelate de Warranty Direct, peste o treime din autoturismele Renault cu varsta cuprinsa intre trei si noua ani au bifat cel putin o defectiune tehnica. Totusi, cel mai slab din acest punct de vedere se prezinta doua marci care au devenit sinonime cu segmentul SUV (4x4), Land Rover si Jeep. Conform studiului realizat de Warranty Direct, 44%, respectiv 46% din masinile care poarta aceste sigle aflate in colimatorul Warranty Direct le-au creat probleme proprietarilor.

Ne puteți urmări și pe Google News