Maşină pe diesel sau pe benzină?

Maşină pe diesel sau pe benzină?

Perioada de amortizare a achiziţiei unui autoturism care consumă motorină depăşeşte 11 ani.

Mai este rentabil să cumperi un autoturism diesel în 2011, având în vedere evoluţia preţului combustibililor? Această întrebare îi frământă pe mulţi dintre cei care vor să-şi cumpere un vehicul. Statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că românii par, culmea, să caute din nou maşini alimentate cu motorină. În 2008, procentajul motorizărilor diesel din totalul vânzărilor era de 38,1% şi, după o uşoară scădere în 2009 şi 2010, în acest an a revenit la 39,8%. În condiţiile în care preţul motorinei este mai mare decât cel al benzinei, scrie revista "Capital". "Clienţii se uită doar la consum. Văd că dieselul «înghite» mai puţin şi consideră că fac o afacere", ne-a declarat un dealer, explicând şi că actuala evoluţie este un rezultat al ponderii tot mai mari de maşini premium în totalul vânzărilor. Vom analiza cele două opţiuni, din punct de vedere financiar, luând ca bază de calcul un Volkswagen Golf. Pentru o comparaţie corectă, am ales aceeaşi linie de echipare, Trendline, şi motorizări cu puteri similare: 1.2 TSI (benzină) - 105 CP şi 1.6 TDI DPF (motorină) - 105 CP. Costul de achiziţie al primului vehicul este de 17.818 euro (77.437 lei), la care se adaugă taxa de poluare, ajungându-se la un cost de 77.763 lei. Dieselul costă, cu tot cu taxa pe poluare, 87.833 lei. De aici rezultă o primă diferenţă de 10.070 lei în avantajul cumpărătorului de TSI. Costul întreţinerii maşinii Adăugând în algoritmul de calcul şi consumul mixt (5,7 l/100km - 1.2 TSI, 4,5l/100km - 1.6 TDI), precum şi preţul carburantului, adică 5,49 lei pentru benzina Premium 95 şi 5,57 lei pentru motorina EuroDiesel 5, ambele de la Petrom, ajungem la următorul rezultat: diferenţa dintre preţurile de achiziţie (10.070 lei) se poate amortiza după minimum 160.000 de kilometri. În condiţiile parcurgerii anuale a 15.000 km, media parcului auto românesc, înseamnă că banii daţi în plus pe modelul diesel la achiziţie vor fi recuperaţi în mai bine de zece ani. Conform importatorului mărcii Volkswagen, un utilizator de Golf 1.2 TSI trebuie să plătească 2.644 de lei, fără TVA, pentru reviziile obligatorii pentru un parcurs de 60.000 km, în timp ce un posesor de Golf 1.6 TDI DPF, pentru acelaşi parcurs, va plăti 2.929 lei. Această diferenţă în defavoarea motorizării diesel majorează perioada de amortizare până la 170.000 km. Prin urmare, cumpărătorul unui Volkswagen Golf care alege varianta alimentată cu motorină va ajunge la costuri totale similare cu un posesor al aceleiaşi maşini, dar cu motor alimentat cu benzină, abia după 11 ani şi jumătate. Şi asta fără a lua în calcul impozitele şi taxele locale. AMORTIZARE Metoda se aplică şi la alte modele Cazul pe care l-a prezentat mai sus nu este singular. Cam aceeaşi este perioada medie de amortizare a diferenţelor de costuri şi pentru alte modele. Este demn de luat în seamă şi faptul că timpul necesar unui vehicul diesel pentru a deveni mai rentabil decât unul pe benzină scade sau creşte, de cele mai multe ori, odată cu preţul de achiziţie. Interesant este însă că, în ciuda creşterii puternice a timpului de amortizare, mulţi români aleg în continuare maşini diesel, omiţând să calculeze ei înşişi, sau să solicite dealerului, costurile totale de utilizare. 170 mii de kilometri trebuie parcurşi de cumpărătorii unui autoturism cu motorizare diesel pentru a-şi amortiza investiţia Citiţi şi:

  • Cifrele demonstrează: Mitul rentabilităţii motoarelor diesel începe să pălească
  • Un român a inventat un filtru care ar reduce consumul de combustibil al maşinilor