Mai rău şi cel mai rău

Mai rău şi cel mai rău

Renault a lansat în această lună două hatch-uri ultrasportive: Clio F1 Team, la Bucureşti, şi Megane R26.R, la Londra, ultimul în premieră mondială.

Iulie a fost cea mai încinsă lună a anului pentru Renault. Constructorul francez a lansat un model superperformant în România şi a prezentat altul cu adevărat radical în Marea Britanie.

Clio F1 Team, care va face de acum înainte echipă bună cu deja prezentul pe piaţa noastră Megane F1 Team, a fost inserat recent în oferta Renault România.

Megane R26.R, ultimul răcnet al actualei generaţii compacte Renault, a văzut lumina reflectoarelor săptămâna trecută, la Salonul internaţional de la Londra.

Clio pentru cine cunoaşte

Pe numele său complet Renault Clio F1 Team R27, noul hatch supărat propus românilor de RenaultSport Technologies se plasează în gamă deasupra deja nebunaticului Clio RS.

Construit la Dieppe, maternitatea în care se nasc exemplarele de rasă Renault, Clio F1 Team poate fi lesne identificat graţie jantelor BeBop 17 Dark Anthracite, dar şi noii culori galben Sirius.

Dotat cu şasiul Cup, micul, dar explozivul hatch exploatează la maximum cei 197 de cai-putere ai motorului aspirat de 2.0 litri.

Faţă de RS, maşina a fost coborâtă cu şapte milimetri. Suspensia faţă este mai rigidă cu 27%, iar puntea spate cu 30%, lucru care garantează un plus de acurateţe în abordarea virajelor. Inginerii RenaultSport garantează că, pe circuit, F1 Team câştigă 0,2 secunde la fiecare kilometru parcurs. Oricum, sprintul 0-100 km/h este completat în 6,9 secunde, iar acceleraţia poate continua până la 223 km/h.

Clio F1 Team R27 costă 21.339 euro inclusiv TVA. Lista echipamentelor standard este mai mult decât consistentă. Pe ea regăsim sisteme de confort precum climatizarea automată, sistemul audio (MP3), tempomatul, închiderea centralizată, geamurile şi oglinzile electrice, senzorii de ploaie şi de lumină, dar şi o puzderie de sisteme de siguranţă: airbaguri, ABS, ESP, ASR (sistem antipatinaj), CSV (controlul subviră rii), frâne Brambo.

Megane fără egal

Noua generaţie Renault Megane stă să apară, dar asta nu l-a împiedicat pe constructorul francez să lanseze încă o versiune ultra-performantă şi exclusivistă a compactului său de masă. Fie şi doar după o inspecţie sumară, la standul Renault organizat la Salonul de la Londra, R26.R pare cel mai tare hot-hatch lansat până acum. Legenda spune că, în timpul testelor conduse pe Nurburgring, R26.R a stabilit un timp-record pentru o maşină cu tracţiune faţă, deşi nu are nici măcar un cal-putere în plus faţă de deja cunoscutul Megane F1 Team!

Motorul pe benzină supraalimentat de 2.0 litri produce exact 230 de cai-putere şi un cuplu maxim de 230 Nm la 3.000 rpm. Secretul maşinii constă într-o masă redusă cu 127 de kilograme (inclusiv prin renunţarea la bancheta spate!) şi în folosirea unor pneuri speciale, de competiţie, dar omologate şi pentru utilizarea pe drumurile publice.

Potrivit datelor oficiale, R26.R accelerează de la zero la 100 km/h în fix şase secunde. Viteza maximă este de 237 km/h.

Pentru o atmosferă sportivă totală, scaunele-scoică au centuri de siguranţă cu prindere în şase puncte, iar capota motorului e realizată din fibră de carbon. Opţional se poate procura un sistem de evacuare din titan şi chiar un roll-cage!

Numai 450 de unităţi din seria specială R26.R vor fi produse şi comercializate, din această toamnă, la un preţ care urmează a fi anunţat.

Ne puteți urmări și pe Google News