Odată cu apariţia pro_cee’d, Kia dispune de trei versiuni ale modelului de succes cu nume bizar cee’d. Există hatchbackul cu cinci uşi – calul de povară al gamei -, breakul – amuzant denumit Sporty Wagon – şi proaspăta versiune hatch cu trei portiere pe care am testat-o aici.

Trebuie spus din capul locului că există multe motive pentru care pro_cee’dul se recomandă drept prima opţiune între cele trei variante enumerate anterior şi doar una, importantă la noi, care îi periclitează însă destul de serios poziţia – lipsa celui de-al doilea rând de portiere.
Întâmplarea a făcut ca, în perioada în care am testat maşina, locurile din spate să fie foarte solicitate. Aşa cum era de aşteptat, accesul într-acolo nu a fost tocmai facil, dar nimeni nu s-a plâns că nu ar avea suficient spaţiu la cap şi picioare.

Cineva a recunoscut că resimte o uşoară senzaţie de claustrare, din pricina geamurilor foarte mici. Desigur, aceste probleme nu îl privesc prea mult pe cel de la volan. Şoferul va trebui să se obişnuiască însă cu suprafaţa vitrată redusă pentru manevrele de parcare, care devin evident mai anevoioase.

Argumentele pro sunt însă numeroase. În primul rând, preţul, mai mic cu aproximativ 400 de euro decât al versiunii cu mai multe uşi. Apoi, aspectul. Un prieten, posesor de cee’d, a recunoscut că îi pare rău că nu a aşteptat sosirea pro_cee’dului. Adevărul este că, dacă cee’dul arată convingător ca o maşină europeană, pro_cee’dul chiar te face să întorci capul după el.

În fine, detaliu foarte important, noul sosit nu numai că poate fi identificat de la o poştă drept versiunea sportivă a gamei, dar se şi comportă aşa. În comparaţie cu cee’dul, desigur. Care, trebuie spus, nu-i nici el de lepădat, de vreme ce poate intra uşor într-un Top 3 al clasei în ceea ce priveşte comportamentul rutier.