Magazinul de case

Magazinul de case

Doi tineri au dezvoltat un serviciu nou, bazat pe un concept occidental: intermediaza vanzari de imobile pe internet, fara sa perceapa niciun fel de comision.

Matei si Alex au fiecare 23 de ani, energie si entuziasm, iar ideile lor le zboara prin minte cu viteza de supersonic. Pe una dintre ele au concretizat-o, insa nu oricum, ci cu multa munca, rigoare si respectand un plan de afaceri ce pune inainte calitatea si abia apoi castigul.

Au facut un site, un fel de vitrina, al carui scop este sa-i scape pe vanzatorii de case de agentii imobiliari. "Am observat ca este un chin sa vinzi sau sa cumperi o casa. Dai un anunt in ziar, iar a doua zi te suna 200 de agenti. Apoi anuntul tau apare in alte 20 de locuri cu date si preturi diferite", explica Matei Malos.

Pe site-ul lor, www.magazinuldecase.ro, cei interesati gasesc, in primul rand, poze ale apartamentelor, nicio camera nescapand din calea obiectivului. "O poza face cat o mie de cuvinte", stiu baietii. Cum au dat de-o casa de vanzare ii propun proprietarului sa-l ajute s-o vanda, fara a percepe ulterior vreun comision.

Castigul lor consta in 40-80 de lei, taxa pentru postarea pe site pana la vanzarea locuintei. Alaturi de imagini apare si un miniarticol cu datele casei, in care sunt surprinse diverse aspecte ce l-ar putea interesa pe cumparator: de la structura si tip de incalzire pana la curatenia de pe scara, scoli, spitale, supermarketuri din zona si mijloace de transport in comun.

Exemplul american Matei a inceput sa invete inginerie aerospatiala in cadrul Politehnicii, apoi s-a inscris la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative. L-au dezamagit ambele facultati, asa ca a renuntat la studii si a "copt" bine aceasta afacere.

Trei ani a tot studiat piata imobiliara. Si-a dat seama ce-i lipseste, a facut un plan de afaceri, totul ca la carte. Alex a studiat timp de trei ani la Los Angeles domeniul afacerilor si a urmarit piata imobiliara de acolo. "Aici e un haos, acolo lucrurile sunt foarte bine puse la punct, iar aceasta activitate este extrem de transparenta", a constatat el.

Toata nemultumirea tinerilor se indreapta spre agentiile imobiliare "de cartier", care fac afaceri "dupa ureche". In schimb, despre cei specializati pe zonele rezidentiale spun ca lucreaza profesionist.

Consultanta gratuita Filosofia acestei afaceri se ascunde in raspunsul la intrebarea: "De ce sa fie lucrurile complicate cand ele pot fi atat de simple?". Iar pentru a reduce din durerile de cap ale vanzatorului, respectiv cumparatorului, tinerii ofera si consultanta, fie direct prin intermediul internetului, fie prin telefon.

Ei te invata cum sa fixezi pretul unei locuinte, care sunt actele necesare vanzarii, documentele pentru cadastru si intabulare, cum sa negociezi pentru un pret bun si orice altceva ce tine de procesul de tranzactionare.

Ascundeti periutele de dinti De la mijlocul lunii octombrie 2006, data de lansare a site-ului, si pana acum au trecut prin magazinuldecase.ro 500 de locuinte, din care mai sunt disponibile 200.

Cea mai scumpa dintre cele vandute a fost de 850.000 de euro, iar cea mai ieftina 25.000 de euro. Niciuna nu a aparut fara poze, chiar daca unii proprietari au refuzat fotografierea pe motiv ca au obiecte pretioase si ar putea fi vandalizati. Altii, au insistat sa apara si ei in poze.

Pentru a avea imagini profesioniste, baietii au adus din Anglia si SUA 11 aparate foto care  permit "prinderea" unor unghiuri largi. Alex a vazut ca, in strainatate, cand un client vine sa vada o casa, aceasta este "luna" si obiectele ce o personalizeaza sunt indepartate.

"Clientul nu are voie sa vada periutele de dinti din baie sau fotografiile de pe pereti pentru ca trebuie sa-si poata imagina apartamentul ca si cum ar fi deja al lui". Asa ca incearca sa-i invete acest lucru si pe romani.

INCEPUTUL

5% dintr-un vis Investitia initiala in aceasta afacere a fost de 25.000 de euro, o parte din  bani fiind imprumutati, alta venind din castigurile lui Matei la Bursa. In plus, un cunoscut a cumparat 5% din afacere.

"A cumparat, de fapt, un procent dintr-un vis", spune Matei, pentru ca la acea ora nu exista decat planul de afaceri. In urmatoarea etapa, tinerii vor sa investeasca alti 50.000 de euro, iar castigurile lor vor veni ulterior din servicii conexe, despre care nu vor sa vorbeasca prea mult din teama de a nu le fura altii ideile.

Ne puteți urmări și pe Google News